כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בצאנז מתכוננים לראש השנה

החסידים מרוגשים: הרבי יתפלל על הנבחנים בתקיעת שופר

לב מי לא יחרד: במטרה לחזק את לימוד הדך היומי במסגרת מפעל 'משתמרת' של חסידות צאנז ל'בעלי בתים' העוזבים את העבודה וקובעים עיתים לתורה ואף נבחנים על המסכת יזכו כי הרבי יתפלל עליהם לפני תקיעת שופר. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המיזם שמרגש את הלומדים

החסידים מרוגשים: הרבי יתפלל על הנבחנים בתקיעת שופר
הרבי מצאנז בתקיעת שופר צילום: משה גולדשטיין

התרגשות מרובה בקרב חסידי צאנז בארץ הקודש ובתפוצות הגולה, עם היוודע דבר הבשורה לכלל נבחני המפעל התורני 'משתמרת' הלומדים את הדף היומי וסיימו מסכת יבמות, מהמסכתות הקשות שבש"ס, שנלמדה מתוך יגיעה וידיעה מופלגת – עם מבחנים וכעת החלו בלימוד מסכת כתובות, עם הצטרפות לומדים חדשים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בבשורה שיצא מביתו של האדמו"ר במטרה לחזק את ה'בעלי בתים' העמלים לפרנסתם ומשימים מלאכתם עראי ותורתם קבע, בכך שהרבי מצאנז הביע את רצונו, להזכיר לפניו בקוויטל את כלל נבחני 'משתמרת', בעידן ברגע הנשב ביותר בשנה: בשעת תקיעת שופר של ראש השנה.

בחסידות יצאו בקמפיין 'קוויטל בשעת תקיעת שופר', אחד החסידים תיאר זאת "ביום הדין הגדול והנורא, היום בו כל אחד מתאמץ למצוא פרקליטים טובים אשר ילמדו עליו סנגוריה ויעתירו בעדו לפני מלך יושב על כיסא דין. בזמן המרטיט ביותר אשר בשופר ייתקע וקול דממה דקה יישמע, כאשר כהן גדול משרת, הוד הרב'ה שליט"א, ניצב על הדוכן, אחוז קרן, ותוקע ומריע להכרית כל מריע – באותן דקות נשגבות, רגעים של קר"ע שט"ן, יוזכרו לפניו בחיבת הקודש כלל נבחני משתמרת – הוותיקים עד כה והמצטרפים החדשים, עוסקי הפרנסה לצד אברכי הכוללים".

בחסידות יצאו גם בבשורה חשובה למצטרפים החדשים, עמלי הפרנסה שיקבלו גמרא מבוארת ומפוארת, מתיבתא של 'עוז והדר', עם תחילת לימוד מסכת כתובות. 

 

הרבי מצאנז ראש השנה דף היומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד