כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אנחנו משפחה"

לפיד: נתניהו ובן גביר גוררים אותנו לכיוונים מסוכנים

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, ממשיך הבוקר לתקוף בנאומיו את נתניהו ובן-גבר כחלק מתעמולת מסע הבחירות: "חושבים רק על טובתם האישית"

לפיד: נתניהו ובן גביר גוררים אותנו לכיוונים מסוכנים
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה ויו"ר ׳יש עתיד׳ יאיר לפיד ממשיך את מסע הבחירות אותו הוא פתח אמש, הבוקר (חמישי) הוא תוקף את נתניהו ואיתמר בן גביר ומאשים את הקיצוניים שעלולים לפרק את המדינה ואת מערכת המשפט.

"אני רוצה לדבר אתכם היום על המאבק הישראלי הגדול – אלה שמאמינים שאנחנו משפחה אחת גדולה, מול אלה שמנסים לפרק אותנו מבפנים. אלה שמאמינים בטובת המדינה, מול אלה שחושבים רק על טובתם האישית", פתח לפיד בנאום בכנס פוליטי בו השתתף.

ראש הממשלה ציין ״הבעיה היא שהצלחנו להמציא סטרט-אפים של מיליארדים אבל לא הצלחנו להוריד את האלימות בתוכנו. המצאנו את הווייז אבל לא מצאנו את הדרך לאחד את החברה, לדאוג לחלשים, לתת לצעירים שלנו הזדמנויות ותקווה. הבעיה היא שאיבדנו בדרך את המשפחה שאנחנו – את העוצמה שיש לנו כשאנחנו יחד".

בדבריו תקף את הקיצוניים ״יש לנו תפקיד ויש לנו משימה: לשמור על ישראל דמוקרטית, מדינת חוק, מדינה שיש לה כבוד לאזרחיה. שלא נשלטת בידי הקולות והכוחות הכי קיצוניים בתוכה״, שהוא מציין כי המדינה יכול לשרוד כי היא המדינה היהודית היחידה אבל היא שורדת למרות קונפליקטים רבים בעם ובמדינה.

כך ציין לפיד ועלול להכעיס את שותפיו הערביים "20% מהאוכלוסיה הם ערבים. אנחנו יכולים וצריכים לתת להם שיוויון אזרחי. מצד שני, אנחנו לא ניתן להם שיוויון לאומי כי זו המדינה היחידה שיש ליהודים ואין לנו שום כוונה לוותר על הזהות היהודית של מדינת ישראל".

״איך פותרים את זה?״, הוסיף לפיד, ״לקיצונים יש פתרונות מוחלטים. ללכת למדינת כל אזרחיה, או לגרש אותם מפה. זה לא יקרה וזה לא יקרה. אנחנו אומרים זו לא בעיה תיאורטית ואלה לא אנשים תיאורטיים. אז הלכנו ועשינו תוכנית חומש לחברה הערבית״.

לפיד תקף עוד את בנימין נתניהו וח״כ איתמר בן גביר ״יש את הקיצונים שגוררים אותנו לכיוונים מסוכנים. כל אחד מסיבותיו. נתניהו בגלל המשפט, בן גביר בגלל שהוא היה ונשאר האיש שתלה בסלון תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין. הקמפיין שלהם אומר, נדרוס את בית המשפט, נדרוס את השמאלנים, את המרכז, את הימין הממלכתי, נרסק את הכנסת, נפטר את היועמ"שית, נעביר חוק צרפתי, תהיה פה לאומנות משיחית עם ראש ממשלה שעסוק רק בעצמו״.

"זה מדבק". קבע ראש הממשלה, "הדיון הזה, שרוצה לנהל את העולם בערכים קיצוניים ומוחלטים. זה מגיע לכל התחומים. מהאלימות כלפי נשות הכותל ועד מחאת החיסונים. המרחב הפוליטי הוא לא מתווך - הוא מסכסך. בגלל זה מה שאנחנו עושים קריטי מאי פעם. אנחנו משפחה, כי משפחה היא מקום שבו גם אם אתה לא מסכים עם מישהו, אתה עדיין מחובר אליו״

לפיד סיכם ״. הביחד יותר חשוב מכל חילוקי הדיעות. הקיצונים טובים בצעקות ובמצעדים, אבל הם גרועים מאוד בניהול מדינות. הוכחנו את זה השנה. עם כל המורכבות של הקואליציה, עשינו פה רפורמות שלא עשו פה שנים״.

ביבי נתניהו יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25 איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד