י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחיאות כפיים סוערות

רעיית זלנסקי לקונגרס האמריקאי: "תפסיק את הטרור"

הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה, התחננה בנאום בקונגרס בפני המחוקקים בארה"ב לעוד נשק למלחמה בפולשים הרוסים. היא ציינה כי היא מהווה קול עבור "מיליוני הורים שחוששים לילדיהם". היא ביקשה: "אוקראינה זקוקה למערכות הגנה אווירית כדי שרקטות לא יהרגו ילדים בעגלותיהם"

רעיית זלנסקי לקונגרס האמריקאי: "תפסיק את הטרור"
וושינגטון צילום: ארכיון

הגברת הראשונה של אוקראינה נאמה אתמול (רביעי) בקונגרס האמריקאי וקראה לארה"ב ללחוץ על רוסיה, "עצרו את הטרור הזה". היא דיברה בשם בעלה הנשיא וולודימיר זלנסקי, במהלך הופעתה בפני הקונגרס האמריקני, אולנה זלנסקה הציגה תמונות של ילדים צוהלים שנהרגו או נפגעו על ידי רוסיה.

ביניהם הייתה ליזה דמיטרייבה, ילדה בת ארבע בעלת תסמונת דאון שמתה בזמן שישבה בעגלה שלה בשבוע שעבר בוויניצה, מתקיפה רוסית. "אנחנו רוצים שכל אבא וכל אמא יוכלו להגיד לילד שלהם ללכת לישון בשקט, לא יהיו יותר תקיפות אוויריות, לא יהיו יותר תקיפות טילים, האם זה יותר מדי לאחל?" אמרה זלנסקה.

זלנסקה, שנכנסה לתפקיד ציבורי יותר לאחר שנשארה מוסתרת מיד לאחר פלישת רוסיה ב-24 בפברואר, הודתה שזה יוצא דופן שגברת ראשונה מבקשת נשק אבל אמרה כי זה חיוני. "אוקראינה זקוקה למערכות הגנה אווירית כדי שרקטות לא יהרגו ילדים בעגלותיהם", אמרה.

"עזרו לנו לעצור את הטרור הזה נגד אוקראינים", אמרה. היא הזכירה גם את פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר וגם את קריאתה של הכרזת העצמאות של ארה"ב לכל האנשים, "ליהנות מחיים, חירות ומרדף אחר האושר".

גם הנשיא ג'ו ביידן, אותו פגשה ביום שלישי, וגם הקונגרס האמריקני אישרו אספקת נשק לאוקראינה, חבילה של 40 מיליארד דולר במאי.

אבל עם התקדמות הכוחות הרוסיים במזרח, אוקראינה ביקשה להבטיח זרימה קבועה יותר של נשק כולל רקטות מדויקות לטווח ארוך יותר. מחוקקים אמריקאים מחאו כפיים סוערות לזלנסקה כשהודתה להם על הסיוע ואמרה, "בזמן שרוסיה הורגת, אמריקה מצילה".

קונגרס חברי קונגרס ולדימיר זלנסקי אולנה זלנסקה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד