כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ביצי פָבֶּרְזֶ'ה יוקרתיים

ביצה יוקרתית נמצאה על יאכטה של אוליגרך רוסי

סגנית התובע הכללי בארה"ב מברך על "ממצא מעניין" שנמצא על סיפון יאכטה שנתפסה על ידי הרשויות בארה"ב והפליגה מפיג'י לסן דייגו. הסגנית ליסה מונקו לא ציינה בדיוק לאיזו יאכטה היא מתכוונת, אך כן אמרה שהיא עגנה כעת במפרץ סן דייגו לאחר שהפליגה מפיג'י בחודש שעבר

ביצה יוקרתית נמצאה על יאכטה של אוליגרך רוסי
ביצי פָבֶּרְזֶ'ה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ביצת פברז'ה (ביצי פָבֶּרְזֶ'ה) בשווי מיליוני דולרים נמצאה על סיפון יאכטת-על של אוליגרך רוסי שנתפסה על ידי הרשויות בארה"ב. מדובר באחד הפריטים המוזרים יותר שנחשפו בחקירות הסנקציות עד כה. סגנית התובע הכללי של ארה"ב, ליסה מונקו, אמרה ביום רביעי שזה "אחד הממצאים המעניינים" ביותר שהצוות שלה מצא.

"בואו נגיע לדברים העסיסיים, היאכטות", אמרה בדיון על תפקידה של אכיפת החוק בהקפאה ותפיסה של נכסים רוסיים. "מצאנו כמה דברים ממש מעניינים, מצאנו ביצת פברז'ה לכאורה, באחת מהיאכטות האלה, כך שזה רק נהיה יותר ויותר מעניין".

מונקו לא ציינה בדיוק לאיזו יאכטה היא מתכוונת, אך כן אמרה שהיא עגנה כעת במפרץ סן דייגו לאחר שהפליגה מפיג'י בחודש שעבר. היאכטה בשווי ​​300 מיליון דולר הושטה על ידי פקידי אכיפת החוק האמריקאים מפיג'י לסן דייגו בסוף החודש שעבר לאחר מאבק משפטי של אוליגרך רוסי שהיאכטה בבעלותו.

מונקו אמרה כי אם ביצת התכשיט תיחשב אותנטית, היא תהפוך לאחת הבודדות שנותרו בעולם, ושווה מיליוני דולרים. ביצי פברז'ה הפכו למילת ביטוי של שפע ויוקרה מאז שהצורף הצעיר הוזמן על ידי הצאר אלכסנדר השלישי מרוסיה בשנת 1885 להכין אחת כמתנה לאשתו, מריה. זה הפך למסורת במשך שלושת העשורים הבאים.

פברז'ה יצר רק 50 ביצים עבור המשפחה הקיסרית ולא כולן שרדו. על פי ערך ויקיפדיה, ביצי פָבֶּרְזֶ'ה הן 69 תכשיטים בצורת ביצה שנוצרו על ידי "בית פברז'ה", בית המלאכה של התכשיטן פטר קארל פברז'ה, בסנקט פטרבורג, בשנים 1885–1917.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוליגרך יאכטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד