כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא הצליח לגבש קואליציה

ראש ממשלת איטליה התפטר מתפקידו: מתוכננות בחירות בזק

לאחר שהניסיון להציל את הקואליציה נכשל, ראש ממשלת איטליה התפטר סופית. עזיבתו עשויה להוביל לבחירות בספטמבר. הוא העביר הבוקר רשמית את התפטרותו לנשיא סרג'יו מטרלה

ראש ממשלת איטליה התפטר מתפקידו: מתוכננות בחירות בזק
מריו דראגי צילום: צילום מסך

ראש ממשלת איטליה מריו דראגי הודיע על התפטרותו מתפקיד ראש ממשלת איטליה, לאחר שניסיון להציל את הקואליציה הרחבה שלו נכשל כאשר שלוש מפלגות מפתח לא תמכו בהצבעת אמון, וסללו את הדרך לבחירות מהירות שיכולות להתקיים כבר בסוף ספטמבר.

מגובה בשפע של תמיכה ציבורית, ניסה ראש הבנק המרכזי האירופי לשעבר להמשיך בממשל שלו בתנאי שהברית שלו "תבנה מחדש הסכם אמון" שיאפשר לה לעבוד יחד כדי להתגבר על אתגרים עצומים במהלך החודשים הקרובים. אך הוא לא הצליח לגבש קואליציה. דראגי העביר רשמית את התפטרותו לנשיא סרג'יו מטרלה הבוקר (חמישי) - והיא התקבלה.

המשבר הפוליטי נוצר בשבוע שעבר לאחר שמפלגה בקואליציה החרימה הצבעה על סיוע של 26 מיליארד יורו שנועדה לעזור לאיטלקים להתמודד עם עלויות האינפלציה והאנרגיה, בטענה שהיא לא מספיקה. המפלגה גם לא הייתה מרוצה מכך שהחבילה מכילה הוראה לבניית מפעל ענק לשרפת פסולת ברומא.

התפטרותו של דראגי מגיעה למרות קריאותיו להישאר בתפקיד, כולל ממנהיגי העולם הרואים בו בסיס לא רק להבטחת היציבות באיטליה אלא כשותף להתמודדות עם אתגרי המלחמה של רוסיה באוקראינה.

הוא קרא לאחדות על מנת להתמודד עם אתגרים כמו מלחמת אוקראינה, משבר האנרגיה, אי שוויון חברתי וחקיקת רפורמות הדרושות להשגת התקציב הבא של 200 מיליארד יורו שאיטליה אמורה לקבל מקרן ההתאוששות שלאחר המגפה של האיחוד האירופי.

עזיבתו תוביל ככל הנראה להקדמת הבחירות שעלולות להתקיים ב-25 בספטמבר או ב-2 באוקטובר. ייתכן שהנשיא מטרלה יבקש מדראגי להישאר כראש ממשלה זמני עד שתקום ממשלה חדשה לאחר הבחירות.

איטליה ראש ממשלת איטליה אינפלציה אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד