י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
דוחף להסכם

נשיא צרפת נועד עם אבו מאזן: "המצב במזרח י-ם וביו"ש מדאיג"

נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר כי "המצב במזרח ירושלים ובשטחים נותר יותר ממדאיג, יש חשש ממעגל חדש של אלימות בין הצדדים יכול לפרוץ בכל רגע, כדי למנוע את האיום הזה, עלינו לפעול". חבר הפרלמנט היהודי הצרפתית זעם על הפגישה: "משכורות למחבלים באמצעות כסף צרפתי"

נשיא צרפת נועד עם אבו מאזן: "המצב במזרח י-ם וביו"ש מדאיג"
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש אתמול (רביעי) בארמון הנשיאות בפריז עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר כי "המצב במזרח ירושלים ובשטחים נותר יותר ממדאיג, מעגל חדש של אלימות בין הצדדים יכול לפרוץ בכל רגע. כדי למנוע את האיום הזה, עלינו לפעול. משמעות הדבר היא לשים קץ לצעדים החד צדדיים של ישראל בגדה המערבית הכבושה, כולל הרחבת ההתנחלויות ופינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן", כך מקרון לאחר הפגישה.

מקרון אמר כי הוא עושה מאמץ לצרף את הקהילה הבינלאומית לקחת חלק במאמצים שיובילו לחידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים, שלדבריו יביאו "לשלום צודק".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב התייחס להצהרתו של הנשיא מקרון לאחר מפגש עם אבו מאזן: "לא, אדוני הנשיא, בישראל אין איום שמכביד על בסיס יומיומי, ומערער את חיי הפלסטינים, להיפך, יש רק איום הטרור האסלאמי שהרג לאחרונה 19 ישראלים וקרוב ל-300 צרפתים".

"אדוני הנשיא אין בישראל צעדים חד צדדיים לפינוי משפחות פלסטיניות יש החלטות בית משפט בלב ליבו של שלטון חוק בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, לא אדוני הנשיא, בישראל ה"הריסות" אינן שרירותיות אלא בהוראת בית משפט נגד בתים של אנשים שהואשמו בטרור ואני מזמין את המדינה שלנו לעשות את אותו הדבר".

"לא אדוני הנשיא, יהודי לעולם לא יהיה כובש ביהודה או בשומרון, הלב ההיסטורי של ארץ ישראל השייכת לו כבר אלפי שנים, ללא שום קשר למעמד הסופי של שטח זה, אדוני הנשיא, מי שמונע את האפשרות להקים מדינה פלסטינית שתתקיים בשלום זה בין היתר מכחיש השואה אבו מאזן עם הדיבור הכפול שלו שנאחז בשלטון ללא בחירות במשך 17 שנה. אותו אבו מאזן שמשלם משכורות של שרים כל חודש למשפחות מחבלים, לפי טבלה מדויקת בהתאם להיקף הפיגוע שבוצע, בין היתר גם באמצעות כסף צרפתי, כדי להרוג אזרחים ישראלים, לפעמים גם צרפתים, כמו במקרה של אסתר הורגן, אזרחית צרפת שנרצחה בשומרון".

חביב אמר כי כשהוא שאל את שר החוץ לשעבר ז'אן-איב לה דריאן לגבי עמדתה של צרפת ביחס לטרגדיה הזו, הוא ענה בבוז שהוא לא עוסק ב"עניינים פרטניים". לסיכום, "אדוני הנשיא, מה שמביש ושערורייתי הוא שבעוד אנו עומדים לציין את יום השנה ה-40 למתקפה האנטישמית ברחוב דה רוזייר, הרשות הפלסטינית של אבו מאזן ממשיכה לדחות בקשות של צרפת להסגרת החשודים שביצעו את הפיגוע, אנשים שהרגו יהודים בפריז, עם דם צרפתי על הידיים, חיים חיים מאושרים בברכת אבו מאזן, אתה לא חושב, כפי שהתחייבת במהלך שיחה עם בנימין נתניהו, שהיית צריך לדרוש את ההסגרה הלגיטימית הזו כתנאי מקדים לפגישתך עם אבו מאזן?".

צרפת מאיר חביב אבו מאזן עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד