כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חולדות בבית - מה עושים ומתי כדאי לקרוא למדביר

איך להיפטר מחולדות ועכברים? החולדות מסוגלות להיכנס לתוך הבית בקלות, על אף גודלן. הן מסוגלות לצלול מתחת למים ולעבור דרך מערכת הביוב, ולכן הן יכולות להיכנס לבית גם דרך פתחי מקלחת, פתחים מתחת לכיור המטבח ודרך השירותים. החולדות יעדיפו לשהות בארונות מטבח ומקומות נוספים שבהם הן יכולות למצוא מזון

חולדות בבית - מה עושים ומתי כדאי לקרוא למדביר
הדברה צילום: freepik

נתקלתם בחולדה? חושדים שיש לכם מכת חולדות בבית? מה עושים כשנתקלים בחולדה, ומתי כדאי להזמין מדביר חולדות מוסמך? 'בחדרי חרדים' עושים לכם סדר בנושא.

החולדה היא מכרסם גדול למדי והיתקלות איתה בתוך הבית יכולה להיות מלחיצה. ככלל, החולדה אינה חיה תוקפנית ולא ולרוב לא תנסה לפגוע באדם מבוגר. יחד עם זאת, אם חולדות חשות מאוימות הן יכולות לנסות להגן על עצמן באמצעות שריטה או נשיכה. בנוסף, הן בהחלט עשויות לנסות לתקוף תינוקות שנתפסים בעיניהן כחסרי ישע. נשיכה או שריטה של חולדה היא מאוד לא נעימה ובהחלט עשויה לגרום להדבקה במחלות.

 אם אתם חושדים שיש לכם מכת חולדות בבית, אבל לא ראיתם חולדה במו עיניכם, להלן מספר סימנים מחשידים להימצאות חולדות בבית:

  • גללים קטנים ומאורכים בצבע שחור בתוך ארונות או מאחורי מכשירים חשמליים.
  • ריח חריף של שתן.
  • חורים וכרסומים במקומות שונים בבית דוגמת קופסאות קרטון בארונות.
  • רעש של שריטות ותנועה המגיע מהקירות, מהגג או מאחת מקומות הבית.

 איך להיפטר מחולדות ועכברים?

החולדות מסוגלות להיכנס לתוך הבית בקלות, על אף גודלן. הן מסוגלות לצלול מתחת למים ולעבור דרך מערכת הביוב, ולכן הן יכולות להיכנס לבית גם דרך פתחי מקלחת, פתחים מתחת לכיור המטבח ודרך השירותים. החולדות יעדיפו לשהות בארונות מטבח ומקומות נוספים שבהם הן יכולות למצוא מזון.

הניחו את המלכודות לחולדות במקומות מועדים לפורענות, ובסמוך אליהם. מקומות נפוצים להימצאות חולדים כוללים ארונות, גגות רעפים ומערכת הביוב.

ישנם מספר סוגי מלכודות עבור הדברה נגד חולדות בבית, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות:

  • מלכודת כלוב - מדובר במלכודת גדולה למדי, והיא האפשרות ההומנית ביותר. במלכודת כלוב שמים פתיון שימשוך את החולדה פנימה, וכאשר היא נכנסת לתוכה הדלת נטרקת ולוכדת את החולדה בתוכה כשהיא בחיים. לאחר מכן, ניתן לשחרר את החולדה במקום מרוחק מבתים.
  • מלכודת קפיץ - מלכודת מסוג זה נסגרת על החולדה והורגות אותה באופן מיידי. היא קטנה ביחס למלכודת כלוב והיא קלה לתפעול.
  • מלכודת רעל - מלכודות רעל הן יעילות מאוד, ומלכודת אחת יכולה להדביר מספר רב של חולדות. זאת אחת הסיבות שהופכות אותה ליעילה במיוחד עבור בנייני מגורים.

יחד עם זאת, למלכודת רעל ישנם מספר חסרונות. לוקח לרעל מספר ימים להרוג את החולדה, ובזמן הזה החולדה משוטטת ואין דרך לדעת באיזה מיקום בבית היא תמות. בנוסף, חיות מחמד יכולות למצוא את החולדה ולאכול אותה, מה שיסתיים בהרעלה של חיית המחמד.

  • מלכודת אלקטרונית - מלכודת מסוג זה תהיה מתאימה בעיקר במקרים בהם אתם מעוניינים להרחיק חולדות ממקומות מסויימים, ולכן תהיה מצויינת עבור הדברה של חולדות בגג רעפים. החיסרון במקרה זה הוא שהמלכודות האלקטרוניות היעילות הן יקרות.
  • מלכודת דבק - זהו סוג המלכודת הכי פחות הומני. בנוסף, מפאת גודלן, הוא פחות מתאים לחולדות.

כמה עולה שירות הדברה נגד חולדות בבית?

מחיר הדברת חולדות בבית בישראל עומד על בין 300 ל-600 שקלים בממוצע והוא תלוי מאוד במורכבות וסוג ההדברה המבוקש וכן בגודל השטח בו יש לבצע את ההדברה. הדברת חולדות בדירת שני חדרים תהיה זולה יתר מהדברה בדירת חמישה חדרים. בנוסף, כאשר ההדברה נדרשת לא רק בתוך הבית אלא גם בשטח חיצוני כמו חצר, מרפסת או בורות ביוב, מדובר בהדברה מורכבת הרבה יותר, ועל כן המחיר יהיה בהתאמה.

 מתי כדאי להזמין מדביר חולדות מוסמך?

  • חולדות הן חיות מאוד חכמות, מה שגורם לכך שיהיה קשה מאוד לתפוס אותן. אם פיזרתם מלכודות במקומות אסטרטגיים ברחבי הבית אך החולדות לא נלכדו בהן, תזדקקו לשירותיו של לוכד חולדות מוסמך.
  • אם יש תינוקות או חיות מחמד בבית, החולדות יהיו מסוכנות עבורם, ולכן כדאי להזדרז ולהזמין מדביר חולדות מורשה.
  • חלק ניכר מאמצעי הלכידה, כמו רעלים, מסוכנים גם עבור תינוקות וחיות מחמד. יש לוודא שאמצעי ההדברה מונחים כך שרק לחולדות תהיה גישה אליהם. לכן, חשוב להזמין בהקדם האפשרי מדביר שיוכל להתאים ולהתקין את אמצעי הלכידה הנכון.
  • הדברת חולדות בביוב הינה, מטבע הדברים, מורכבת יותר ומצריכה יכולות של בעל מקצוע מיומן.
  • כאמור, חולדה שתחוש מאוימת בהחלט עשויה לתקוף. על כן, אל תבואו איתן במגע ואל תנסו לתפוס אותן בידיים. אם אתם לא מצליחים ללכוד אותם באמצעות הנחת מלכודות, הזמינו מדביר.
הדברה חולדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד