י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איש עסקים חרדי זכה בתביעה בה דרשו הנושים חצי מיליון ש"ח

איש עסקים חרדי שהעניק סכום כסף לרכישת בית לבתו שהתחתנה, נקלע לקשיים כלכליים כעבור שנים אחדות. הנושים דרשו שחתנו ימכור את הדירה וישלם את החובות בטענה שהחייב 'הבריח נכסים' # בייצוג מקצועי של עו"ד יוסי ויצמן השתכנע ביהמ"ש שלא מדובר בהברחת נכסים אלא בנוהג מקובל בציבור החרדי שההורים מסייעים לילדיהם לרכישת דירה

איש עסקים חרדי זכה בתביעה בה דרשו הנושים חצי מיליון ש"ח
עורך הדין ויצמן צילום: באדיבות המצלם

"לא מכבר", מספר עו"ד ויצמן, "הגיע למשרדי חרדי ירושלמי, אב למשפחה שזכה ב"ה להשיא כמה מילדיו. וכנהוג בציבור החרדי שההורים מסייעים לילדים לרכוש דירה, הוא סייע ככל שיכל לילדיו כדי שיוכלו להתחיל את החיים ברגל ימין. גם לבתו האחרונה העניק האב סכום של חצי מיליון שקלים שתסייע עבור הזוג בקניית דירה. כעבור שנים אחדות, עסקיו של האב נקלעו לקשיים והגיע למצב של פשיטת רגל. בדיונים בבית המשפט דרשו הנושים שימכור את הבית שקנה לביתו ויביא את להם הכסף מאחר וזה נחשב להברחת נכסים. האב טען בתוקף שכך נהוג בציבור החרדי שכל אבא נותן כסף לילדיו וכפי שנהג בחתונות של כל אחד מהילדים כך נהג בחתונה של בתו וכי לא הבריח שום נכס וכל פשיטת הרגל שנקלע אליה אירעה מספר שנים אחרי שחיתן את בתו האחרונה. זה היה תיק מורכב ומסובך שייצגתי שבסיומו ועם הרבה סיעתא דשמיא הצלחתי להוכיח בבית המשפט שלא היה כאן הברחת נכסים והתיק נסגר בהצלחה".

"כמו במקרים רבים, לא תמיד השופטים מכירים את אורח החיים של הציבור החרדי ואנשים עלולים לשלם כסף גם במקרים שהם אינם חייבים לשלם", אומר עו"ד ויצמן. "אני שמח שבית המשפט קיבל את טענותינו ופטר את מרשי מהתשלום".

עו"ד יוסי ויצמן, מייצג שנים רבות בבתי משפט בתחומים של הוצאה לפועל, פושטי רגל תביעות מנהלתיות, תביעות לשון הרע, צוואות וירושות, דיני בנקאות, ונושאים נוספים.

במשך השנים ייצג אלפי תיקים בהצלחה רבה, ומשפחות רבות בציבור החרדי חבות לו רבות לאחר שהציל אותם מתשלום סכומי כסף אדירים.

מלבד נסיונו המשפטי רב השנים, עו"ד וייצמן פועל גם למען הציבור כמשנה לראש לשכת עורכי הדין. רק בשבוע האחרון שיגר מכתב לשר המשפטים הדורש להתחשב בצרכים המיוחדים של פושטי הרגל וחדלי הפירעון בקרב הציבור החרדי. בפנייתו הדגיש עו"ד ויצמן כי לפושטי הרגל וחדלי הפרעון מקרב הציבור החרדי יש צרכים שונים מאשר אלו באוכלוסייה הכללית ולכן יש להתייחס אליהם באופן שונה. לדוגמא, אומר עו"ד ויצמן, לפושט רגל יש סכום מסוים שמותר לו לרכישת בגדים, אך כיוון שבציבור החרדי פרטי הלבוש יקרים יותר, כדוגמת שטריימל, כובע, חליפה וכדו', יש צורך להתאים את הסכום המותר לאורח החיים של האדם החרדי.

 

יוסי ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד