י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת הסמינר הספרדי החדש

למרות הסערה, מנהל האגף מגבה: הסמינר - פתרון לבנות המובחרות

שמואל גרינברג שעומד בראש האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, גיבה את הקמת הסמינר בראשות הגר"ד אברהם. למרות הביקורת על הסינון הקפדני, גרינברג טוען כי מדבור בבנות מצטיינות שמתאימות לסמינרים המובחרים - שם אין להן מקום, לכן המהלך נכון ומהווה פתרון ראוי ואמין

למרות הסערה, מנהל האגף מגבה: הסמינר - פתרון לבנות המובחרות
בנות חרדיות. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהל אגף חינוך תורני בעיריית ירושלים, שמואל גרינברג, שאמון על סוגיית שיבוץ הבנות הספרדיות בסמינרים בירושלים, התייחס אמש (רביעי) לסאגת הסמינר הספרדי החדש שמעורר סערה בירושלים, ולמרות הביקורת על הסינון הקפדני - גיבה את המהלך להקמת הסמינר בהכוונת ראש הישיבה הגר"ד אברהם, כשלדבריו הדבר יביא את הפתרון לסאגת הבנות הספרדיות שנותרות ללא סמינר בירושלים.

בראיון במהדורה המרכזית ב'קול ברמה' אמר גרינברג כי "הבעיה היום, שבסמינרים האשכנזים המובחרים בירושלים יש לצורך העניין בסך הכול כ-1,400 מקומות בלבד עבור כלל הבנות שעולות לסמינרים, כאשר בפועל נרשמים לשם כ-2,000 בנות. מתוכן 1,600 שמתאימות, מה אתה עושה עם עוד 200 בנות שנותרו ללא סמינר שמתאים להן?"

טלטלה בירושלים: סמינר ספרדי חדש למשפחות אברכים מעורר סערה

"ויש לנו בעיה, משרד החינוך לא עומד בקצב הבינוי שמתאים לצורך, ולכן יש לנו חסר גדול. השנה חשבנו שיש סמינר שנוכל לבנות לו כיתה חדשה, אבל תהליך הבניה שלו יסתיים רק בשנה הבאה.

"לכן הסמינר שעליו אנחנו מדברים - שקם בהכוונת ראש הישיבה הגר"ד אברהם, שייתן מענה לבנות האיכותיות שמתאימות לסמינרים האשכנזים המובחרים, הוא סמינר שאנחנו מברכים עליו, לאחר שהוא ייתן את הפתרון לאותן בנות מצטיינות שהסמינרים המובחרים לא יכולים לתת להן את הפתרון. מבחינתנו הוכחת הרצינות שהנהלת הסמינר החדש מביאה, עם צוות אנשי החינוך שהם מעמידים שם, וגרעין התלמידות שאמור להגיע לסמינר, מוכיח שאכן מדובר בדבר הטוב ביותר.

"אנחנו מעריכים שהסמינר יגיע לפתיחת שנת הלימודים הקרובה ל-2 כיתות שייפתחו עם קרוב ל-80 בנות, וזה יצליח מאוד. אנחנו כעירייה נעניק את כל מה שנצרך עבור הסמינר כדי שיצליח.

"לגבי שאר הבנות, אנחנו מסיימים את השיבוץ של כולן, ובזעת השם עד תשעה באב כולן תקבלנה הודעה על השיבוץ. ובכל מקרה לא יהיה מצב בירושלים שנגיע ליום פתיחת שנת הלימודים תהיה בת ללא סמינר".

ספרדיות בסמינרים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד