י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המלחמה בכורדים

דיווח: ישראל ביקשה מארה"ב ללחוץ על ארדואן

היועץ לביטחון לאומי אייל חולתא ובכירים ישראלים נוספים העבירו מסר לממשל ביידן כי התקפה טורקית בצפון סוריה תפגע בארגונים הכורדיים ותסייע לאיראן להתבסס במדינה. ארה"ב העבירה מסרים לטורקיה לפיהם היא מתנגדת לפלישה

דיווח: ישראל ביקשה מארה"ב ללחוץ על ארדואן
לוחמים כורדים בצפון סוריה צילום: צילום מסך

ישראל העבירה בשבועות האחרונים מסרים לממשל האמריקני וביקשה שארצות הברית תלחץ על טורקיה לא לצאת למבצע צבאי נגד הארגונים הכורדיים בצפון סוריה, כך מדווח ברק רביד באתר וואלה שני בכירים.

על פי הדיווח, במהלך מלחמת האזרחים בסוריה ישראל תמכה בארגונים הכורדים שנלחמו במשטר אסד וראתה בהם בני ברית נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. בשנים האחרונות ישראל העניקה לכורדים בסוריה סיוע דיפלומטי בוושינגטון וכן סיוע בתחומים נוספים.

עוד דווח, כי היועץ לביטחון לאומי איל חולתא אמר למקבילו האמריקני ג'ייק סאליבן כי פלישה טורקית חדשה לצפון סוריה תפגע מאוד בכורדים ובטווח הארוך תועיל למאמצי ההתבססות של איראן בסוריה.

גם האיראנים לא רוצים שהטורקים יתקפו את הכורדים, לפני הפסגה השבוע בין ארדואן לנשיא איראן, נפגש ארדואן עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שהזהיר אותו לא לצאת למבצע בצפון סוריה. האיראנים לא מודאגים לגבי הכורדים, אלא מכך שארגונים סונים קיצוניים שנתמכים על ידי טורקיה ייכנסו לוואקום שייווצר.

ארדואן ברק רביד ג'ו ביידן סוריה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד