כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
היחסים מדרדרים

דיווח: משרד המשפטים ברוסיה רוצה לסגור את הסוכנות היהודית

משרד המשפטים ברוסיה רוצה לסגור את הסניף הרוסי של הסוכנות היהודית לישראל. גורמים ישראלים חוששים כי מדובר בסימן לאי שביעות רצון מהמדיניות כלפי המלחמה הרוסית-אוקראינית, כך דיווחו כלי תקשורת רוסיים

יהודים ברוסיה: אילוסטרציה
יהודים ברוסיה: אילוסטרציה

הרוסים רוצים לסגור את הסוכנות היהודית, הארגון היהודי הגדול ללא מטרות רווח המסייע ליהודים להגר לישראל. אתרי חדשות רוסיים דיווחו כי לבית המשפט במוסקבה הוגשו תלונות קשורות להפרות לא מוגדרות של החוק הרוסי.

שגריר ישראל במוסקבה נפגש עם סגן שר החוץ של רוסיה וביקש הבהרות לגבי החקירה שפתח משרד המשפטים הרוסי נגד הסוכנות היהודית ועבודתה מול הקהילה היהודית. סגן השר הרוסי הבהיר כי לא מדובר במהלך מדיני נגד ישראל. גורמים ישראלים חוששים כי מדובר בסימן לאי שביעות רצון מהמדיניות כלפי המלחמה הרוסית-אוקראינית. כך דווחו כלי תקשורת רוסיים.

בישראל חוששים כי חקירת משרד המשפטים הרוסי תוביל להכרזת הסוכנות היהודית כסוכן זר וכתוצאה מכך להפסקת פעילותה ברוסיה בתחום העלייה היהודית לישראל.

לפני שלושה שבועות שלח משרד המשפטים הרוסי מכתב למשרדי הסוכנות היהודית במוסקבה והזהיר כי הארגון מפר את חוקי הפרטיות הרוסיים מכיוון שהוא מחזיק מאגר מידע המכיל את הפרטים האישיים של המבקשים לעלות לישראל.

בשבוע שעבר נפגש שגריר ישראל ברוסיה, אלכסנדר בן צבי, עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב במשרד החוץ הרוסי וביקש ממנו הבהרות לגבי החקירה שמנהל משרד המשפטים הרוסי. גורם ישראלי בכיר אמר כי בן צבי הסביר לבוגדנוב את חשיבות הסוכנות היהודית לישראל.

אתמול (רביעי) דווח ברוסיה כי שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, אמר במהלך שיחות סגורות כי העובדה שלפיד הוא ראש ממשלה עלולה ליצור קשיים ביחסים בין המדינות בשל יחסו של לפיד למלחמה באוקראינה. דוברת שגרירות רוסיה הכחישה את דברי ויקטורוב, אך אמרה כי מדיניותה של ישראל במלחמה באוקראינה אינה מאוזנת.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה בית המשפט סוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד