י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"גיהנום מוחלט"

גבר שסבל מהנגיף: "אבעבועות הקוף גרוע פי 100 מקורונה"

אמריקני שנדבק באבעבועות הקוף, יומיים לאחר ששהה בבר מלא אנשים, מתאר את הסבל והכאב שהיו מנת חלקו. בכל פעם שנגע במשהו זה הרגיש כמו "קולפן תפוחי אדמה על עורו" • הוא קיבל חיסון • ארה"ב הודיעה עד היום על 2,000 מקרים של אבעבועות הקוף

גבר שסבל מהנגיף: "אבעבועות הקוף גרוע פי 100 מקורונה"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

תושב מדינת טקסס בארצות הברית מזהיר כי נגיף אבעבועות הקוף הוא 'גיהנום מוחלט' ו'פי 100 גרוע מקורונה', המקרים בארצות הברית הגיעו ל-2,000. לוק שנהאן, שעובד כברמן בעיר דאלאס, חשף בראיון כי המחלה הותירה אותו סובל מחום וכאבי ראש ובלוטות לימפה נפוחות שגרמו לו להיראות 'כמו צפרדע' יומיים בלבד לאחר שנאמר לו שנדבק.

לאחר מכן פרצו בו שלפוחיות בכל הגוף שהיו כל כך כואבות עד שהרגיש כאילו 'מישהו משתמש עם קולפן תפוחי אדמה לעור שלך' בכל פעם שהוא התחכך במשהו. שנהאן קיבל חיסון נגד אבעבועות רוח לאחר שאובחן, אך עדיין היה מרותק למיטה במשך יומיים והרגיש כל כך רע שחשש לחייו.

החולה לא בטוח כיצד נדבק, אבל השתתף בברים, מסיבות בריכה ופסטיבל מוזיקה בימים שלפני כן. לאחר שחשף את מחלתו, אמר האיש לערוץ ל-KHOU 11 "זאת פשוט החוויה הכי טראומטית שחוויתי אי פעם, זה החולי הכי גרוע שהיה לי אי פעם, היה לי את השלפוחיות האלה דלקתיות ובכל פעם שזה נגע במשהו, זה ממש הרגיש כאילו מישהו לוקח קולפן תפוחי אדמה לעור שלך".

יומיים לאחר מכן סבל מחום גבוה, כאב ראש קבוע ובלוטות לימפה נפוחות. שלאחר מכן הגיעו שלפוחיות כואבות. "הכאב והרגישות היו קבועים", אמר. כשנשאל אם זה כמו קורונה, הוא אמר: "אה, פי 100 יותר גרוע, זאת הייתה רמה אחרת לגמרי של עייפות קיצונית". שנהאן אובחן לפני שבועיים ויום, ולדבריו רוב הסימפטומים שלו שככו כעת.

אבל הוא עדיין יישאר בבידוד לפחות שלושה שבועות. חולים חייבים להישאר בהסגר עד שכל השלפוחיות שלהם ייעלמו מכיוון שאפילו אלה עלולים להפיץ את הנגיף, בהתאם להנחיות הרשמיות.

אבעבועות הקוף קורונה חום גבוה אבעבועות הקופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד