כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התקשרות בארה"ב נדרכה

הנשיא ביידן הודיע שיש לו סרטן: הבית הלבן מיהר להבהיר

הנשיא ג'ו ביידן אמר אתמול כי יש לו סרטן בגלל תעשיית הנפט, מילים שהקפיצו את התקשורת בארה"ב. אך הבית הלבן מהיר להבהיר כי ביידן התכוון על סרטן העור ממנו סבל לפני שנים. סרטן העור נפוץ במיוחד בקרב מבוגרים שלא השתמשו בקרם הגנה בצעירותם, ובדרך כלל אינו מסכן חיים

הנשיא ביידן הודיע שיש לו סרטן: הבית הלבן מיהר להבהיר
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

הנשיא ביידן אמר אתמול (רביעי) כי הוא חולה בסרטן, מילים שהקפיצו את ארה"ב, מה שאילץ את לשכת העיתונות של הבית הלבן להבהיר במהירות שהוא התכוון לטיפול בסרטן העור שעבר לפני כניסתו לתפקיד בשנה שעברה.

דבריו של הנשיא על בריאות הגיעו על רקע התחממות כדור הארץ, הנשיא תיאר את פליטות הזיקוק של נפט ליד בית ילדותו בקליימונט דל. "זו הסיבה שאני וכל כך הרבה אנשים אחרים שגדלתי איתם חולים בסרטן, ומדוע במשך הזמן הארוך ביותר למדינת דלאוור היה שיעור הסרטן הגבוה ביותר במדינה", אמר ביידן.

דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, התייחס לדברים, וציין כי לביידן הוסר "סרטני עור שאינם מלנומה" לפני כניסתו לתפקיד. לא ברור מדוע בחר ביידן להשתמש בזמן הפועל בהווה כדי לתאר את ההתמודדות שלו בעבר עם סרטן העור.

הסופר האנרכיסט מייקל מאליס התבדח על דבריו של ביידן, "אל תדאגו שג'ו ביידן חולה בסרטן, הוא נשוי לרופאה", הוא התייחס לעובדה שהגברת הראשונה ג'יל ביידן משתמשת בתואר דוקטור לציין את הדוקטורט שלה בחינוך משנת 2007.

סרטן העור נפוץ במיוחד בקרב מבוגרים שלא השתמשו בקרם הגנה בצעירותם, ובדרך כלל אינו מסכן חיים. רופאו של ביידן, ד"ר קווין אוקונור, פרסם בשנה שעברה דו"ח בריאות, שלא התייחס כלל לנשיא כסובל ממחלות סרטן נוכחיות כלשהן.

הדו"ח של אוקונור ייחס את סרטן העור של ביידן לזמן שהיה בשמש, במקום לחשיפה לכימיקלים המשמשים את תעשיית הנפט. זאת לא הפעם הראשונה שהנשיא ביידן מתבלבלל, לאחרונה ביידן מרבה לטעות בזמן שהוא מנסה להפגין קשר אישי לקהל שלו.

ג'ו ביידן סרטן העור הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד