כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ועדת הערר: עד י"ט אלול • "עלייה של -300% בתלונות"

מנכ"לית משרד החינוך האריכה שוב את המועד האחרון להגשת תלונות לוועדת הערר • המועד החדש: י"ט אלול • בשבועיים האחרונים: עלייה של כ-300% בתלונות

ועדת הערר: עד י"ט אלול • "עלייה של -300% בתלונות"

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, החליטה היום להאריך שוב את המועד האחרון להגשת תלונות לוועדת הערר, שחל היום, בעשרה ימים נוספים - עד ליום ראשון, י"ט באלול.

במשרד החינוך אומרים כי בשבועיים האחרונים חלה עלייה של כ-300% (!) במספר התלונות של הורים לוועדת הערר של משרד החינוך על רקע אפלייה עדתית בקבלה למוסדות החינוך החרדיים.

העלייה החדה במספר התלונות מגיעה בעקבות קמפיין של משרד החינוך בתקשורת החרדית, המעודד הורים לפנות לוועדה במקרים של אפלייה על בסיס עדתי בהליך הקבלה לבתי הספר היסודיים או לסמינרים. בקמפיין הוסבר להורים כיצד עליהם לערוך את פנייתם ולאן עליהם למען אותה.

גורמים העוסקים בנושא ועדות הערר במשרד החינוך מסבירים, כי בעקבות החלטת מנכ"לית המשרד, שונה בחודשים האחרונים הרכבן של הוועדות. השינוי הפרסונלי הוביל לשינוי מהותי במדיניות הוועדה כלפי תלונות של ההורים. בעוד בעבר הוועדה לא אישרה כמעט תלונות של הורים שטענו לאפליה, הרי שמאז השינוי יותר מ-60 אחוז מהתלונות אושרו בוועדה, תוך שהיא מאלצת את מוסדות החינוך לקבל לשורותיהם את המועמדות שהופלו לרעה.

במשרד מסבירים גם כי פעילותה של הוועדה יסודית, שקופה וגלויה לעין. כל פנייה שמתקבלת בפקס של הוועדה (שמספרו: 02-5601449) עוברת בדיקה ראשונית, ולאחריה מוזמנים ההורים לשימוע בפני הוועדה. ביום שנקבע לכך שומעת הוועדה את טענות ההורים, ואחר כך, שלא בפניהם, את טענות נציג המוסד, ונותנת את החלטתה לביצוע במקום. יצוין כי במקרה שהמוסד מסרב לקיים את החלטת הוועדה נפתח נגדו הליך של שלילת תקצוב.
אפליה משרד החינוך חרדים קמפיין דלית שטאובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד