י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קורץ לליכוד בשביל שריון

אורבך קורא לשקד לפרוש: "נתניהו צריך להיות ראש הממשלה"

אחרי שהוביל לפירוק הממשלה, חבר הכנסת ניר אורבך מתראיין ומנסה בעצם לקרוץ לליכוד כדי להוכיח שהוא חזר הימין וכי מגיע לו על שריון על מעשהו האמיץ | אורבך קורא לחברתו שקד לחזור בתשובה ולהתפטר מהממשלה. על עתידו הפוליטי: "בליכוד היה רצון לתת תפקיד של שר"

אורבך קורא לשקד לפרוש: "נתניהו צריך להיות ראש הממשלה"
ניר אורבך צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת ניר אורבך שובר היום (חמישי) שתיקה, לראשונה מאז פירוק הממשלה, וסיפר בראיונות טלוויזיוניים לערוצים 11 ו-13 על הדרך שעבר להתנגדות לממשלה וסיפק התבטאויות שמעידות על כוונתו לשוב לזרועות הימין, לפחות בשביל להיבחר לכנסת הבאה.

בראיון ל'כאן 11' סיפר על הימים שבהם התלבט כיצד להפיל את הממשלה, ולא פחות מכך איך לספר לראש הממשלה דאז נפתלי בנט על כוונותיו. "לא חושב שהרבה אנשים היו מסוגלים לעמוד בארבע עיניים ולהגיד - ראש הממשלה העסק נגמר, אני פה לא יכול להישאר", אמר.

הוא התייחס לעתידו הפוליטי, וסיפר שיש לא התחייבות לתפקיד שר בממשלה הבאה אך עדיין לא החליט באיזו קונסטלציה להתמודד, "הייתה לי פגישה עם הדרגים הכי גבוהים בליכוד. לא הייתה התחייבות אבל היה רצון לתת תפקיד של שר בממשלה הבאה".

ניר אורבך נואם במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

הוא סבור כי "נתניהו צריך להיות ראש הממשלה. שקד צריכה לקבל החלטה שהיא הולכת על מלא לגוש הימין בראשות נתניהו, היא צריכה לעזוב את הממשלה. הדיסוננס הזה לא יכול להמשיך".

ומודה: "אנחנו צריכים להתנצל בפני בוחרינו. אולי הייתי צריך לעשות דברים אחרת כדי שהמחירים לא יהיו כאלה גבוהים, אולי הייתי צריך לתת מכה על השולחן".

באשר ליחסיו עם נפתלי בנט בימים אלה, אמר ניר אורבך ל'חדשות 13': "זה לא גאות של היחסים בינינו, אבל אני מקווה שבעתיד ניישר את ההדורים. זה לא היה אישי, אני חושב שהדבר הזה היה ערכי-אידיאולוגי, גם ראש הממשלה הבין את זה. דיברנו די מייד אחרי הפיזור של הכנסת, בערך לפני שבועיים, זו הייתה השיחה האחרונה בינינו".

לדבריו, "השיחות לא תמיד התנהלו על מי מנוחות. מבחינתו אני לחצתי על הכפתור של היציאה שלו, אבל אני, כמו שאני ראיתי את זה, גם לחצתי על הכפתור שהכניס אותו, שעשה אותו ראש ממשלה, ולכן גם 'קניתי' את הזכות לעמוד מולו ולהגיד מה אני חושב שצריך לעשות עכשיו".

אז מה היה הגבול שנחצה שבו אמר 'עד כאן'?

אורבך מסביר בראיון ל'חדשות 13': "לא היה מעשה שמאלני שאני יכול להגיד שאי אפשר היה לחיות איתו, אבל בהתנהלות היום-יומית, השוטפת, בסופו של דבר קואליציה של מדינת ישראל נשענת על קולות ערביים אנטי ציוניים, כמעט כל יום שני מנהלות הסיעה היו מתקשרות לחברי המשותפת לראות אם הם מצביעים איתנו או מצביעים נגדנו".

אורבך במליאת הכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

הוא עושה הבדלה בין ממשלת בנט לממשלות נתניהו ואומר: "הממשלה הזו לא דינה כדין ממשלות נתניהו, כי הממשלה הזאת נכנסה למורכבויות מראש. בהרגשה שלי, בסופו של דבר, בשביל דברים שהשגתי הייתי צריך דם יזע ודמעות".

עוד הוא אומר: "הממשלה הזו הלכה לכיוונים שאידיאולוגית לא התאימו לי. אין ספק שהממשלה הלכה יותר לכיוונים מרכזיים. כל הנושא של האיומים, אגב, לא הגיע אליי באופן ישיר, זה הגיע דרך התקשורת, שפרסמו. זה דברים שכבר בעבר, ב'בית היהודי', כל הנושאים הכלכליים נחקרו ונבדקו גם על ידי מבקר המדינה".

גם ב'חדשות 13' נשאל אורבך על שרת הפנים איילת שקד ואמר: "אני חושב שאיילת מתבלבלת אם היא חושבת שיש אפשרות ללכת למשהו שהוא ממלכתי, ימין ממלכתי. לא להגיד במפורש עם מי הולכים אחרי הבחירות, את הדברים האלה כבר עשינו, ללכת לאיזה ניסיון לממשלת אחדות שאני לא יודע אם קיימת או לא, את הניסיון הזה עשינו, הניסיון הזה נכשל. והדרך השנייה שבעיניי היא הדרך הנכונה, וזו דרך שהובילה אותנו עשר שנים עד השנה האחרונה, זה ללכת חזרה לבסיס שלנו, לבסיס הציוני-דתי הרחב, לציבור שכרגע אין לו בית פוליטי, ו'ימינה' בעיניי, בהנהגת איילת שקד, צריכה לכוון לבית הזה, חזרה מלאה לגוש הימין, לגוש נתניהו".

ניר אורבך איילת שקד בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25 פרישה מהקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד