י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היזהרו ממדוזות

פורסם לציבור: אלו החופים הנקיים ביותר בישראל

ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית הראשונה של חודש יולי עולה כי 84.8% מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", עובדה המהווה שיפור משמעותי ביחס למדד שנה שעברה - 66.7%

פורסם לציבור: אלו החופים הנקיים ביותר בישראל
חוף נפרד צילום: Abir Sultan/Flash 90

שומרים על חופים נקיים: נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית הראשונה של חודש יולי מראים כי 84.85% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", בדומה למדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה, שיעור החופים הנקיים או הנקיים מאוד היה 66.7% בלבד.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") במדד זה הן: עכו, קריית ים, נתניה, בת ים, גן רווה, אשדוד, אילת. רשות חופית בעלת ציון ממוצע "מלוכלך": חוף אשקלון.

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

18 הרשויות שזוכות בעונת הרחצה הנוכחית לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור, הן: נתניה, הרצליה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהריה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.

היקף מימון הפרויקט הוכפל כבר בשנה שעברה למיליון שקל, כחלק מתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

כחלק מתוכנית תגבור האכיפה עד כה (התוכנית החלה בפועל ב-25 ביוני) דווח על 62 פעולות בתחומן של 12 רשויות חופיות, כולל איגוד ערים כנרת. הפעולות התבצעו במשך כ-430 שעות מצטברות ובסיוע של 118 שוטרים. במהלך פעולות אלו חולקו כ-1,294 קנסות, ומתוכם כ-227 קנסות על עבירות ניקיון.

התקציב לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לשנת 2022 הוא 16 מיליון שקל. שנת 2022 היא השנה ה-17 לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה הפועלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים לפי המחויבות הבין-לאומית לטובת הסביבה והציבור בישראל. 

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי וכן עיקר תקציבה, מופנה לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים – כך ש-70% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה - במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל. 

 

 

 

חוף ים ניקיון המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד