י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבל בתשב"ר

בגיל 97: זקן מנהלי התתי"ם הלך לעולמו

הרב הגאון רבי משה הלוי זצ"ל, מנהלו המיתולוגי של תלמוד תורה תשב"ר - חזון איש, בבני ברק הלך לעולמו בגיל 97. זקן המנהלים החינוכיים בארץ הקודש שהעמיד דורות של תלמידים וכיהן כמנהל במשך 64 שנים. הלוויתו הבוקר בבני ברק

בגיל 97: זקן מנהלי התתי"ם הלך לעולמו
הגאון רבי משה הלוי זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הלך הלילה (שישי) לבית עולמו בשיבה טובה, המנהל הוותיק ביותר בציבור החרדי, הגאון רבי משה הלוי זצ"ל, מקים ומנהל תלמוד תורה תשב"ר הוותיק בבני ברק עשרות בשנים והוא בן 97 בפטירתו. 

רבי משה הלוי זצ"ל נולד בגרמניה בח' אייר תרפ"ה, לאביו הרב שמואל הלוי ז"ל, נכדו של ההיסטוריון היהודי הרב יצחק אייזיק הלוי (רבינוביץ) ז"ל ממקימי אגודת ישראל באירופה. 

בבחרותו למד בישיבת פוניבז', שם קנה את תורתו מרבותיו ראשי ורבני הישיבה. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת יוכבד ע"ה. 

בשנת תשי"ט הקים את החיידר יחד עם הגאון הצדיק רבי אלעזר צדוק טורצ'ין זצ"ל, מגדולי התורה והיראה בבני ברק, מתלמידיו המובהקים של מרן החזון איש זצוק"ל, מח"ס 'שונה הלכות' ו'מתנה מועטת', תלמוד התורה נוסד בבית מרן ה'חזון איש' ומאוחר יותר נבנה על חדרו קומות נוספות לת"ת שלא לקח כסף מהמדינה לאורך שנים רבות, אולם בשנים האחרונות החלו לקחת כסף מהמדינה בהוראתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

ר' משה הלוי זצ"ל היה אגדה של מנהל, הילדים בחיידר רעדו ממנו וכיבדו אותו גם בשנים האחרונות כשניהל את החיידר במסירות ממרומי גילו, גם שכבר הייתה קשה עליו ההליכה היה מגיע במסירות נפש לחיידר בבית מרן החזון איש הממוקם ברחוב חזון איש. 

אחד התלמידים מספר ל'בחדרי חרדים' על דמותו: "המנהל היה מתפלל בבית הכנסת ירחי כלה, אנחנו היינו מתפללים בימים נוראים בכולל חזון איש בתור ילדים, המנהל גם היה מתפלל שם, והיתה חרדה פעמיים, גם חרדת אלוקים, וגם חרדת המנהל, היינו יושבים סמוך אליו בכולל, הוא היה מאד מסור לחיידר, היה אכפת לו מאד שהילדים יצליחו, הוא היה מעורב מאד עם ההורים, והכיר את כל הילדים, בחיידר למדו אלפי ילדים, רבים הוא עדיין זכר את שמם גם שנים רבות אחרי שעזבו והקימו בתים משלהם".

במשך 64 שנים חינך עשרות אלפי ילדים בדרך ישראל סבא, בחינוך על טהרת הקודש ללא קבלת תקציבים מהמדינה עד כאמור לשנים האחרונות. במהלך שנותיו כמנהל החיידר התפתח ואף הוקם לו בניין נוסף ברחוב הרב לנדא.  

הרב הגאון רבי משה הלוי זצ"ל לא יצא מביתו מאז פרוץ מגפת הקורונה בגל הראשון. ביום הילולת מרן ה'חזון איש' זצ"ל בט"ו חשוון תשפ"א עלו הילדים עטויי מסכות לשמוע סיפורים על בעל ההילולא בביתו של המנהל ברחוב הרב וסרמן בבני ברק. המנהל הרב הלוי שמח לבואם של הילדים בחביבות מיוחדת ונהרה הייתה על פניו. 

בשנים האחרונות נחלש, ובתקופה האחרונה אושפז בבית החולים, שם נפטר הלילה לבית עולמו.

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך, 11 ילדים, ארבעה בנים ושבע בנות ועשרות נכדים וצאצאים. בנו הרב שמואל הלוי ימשיך למלא מקומו כמנהל תלמוד תורה תשב"ר.

מסע הלוויה היום, (שישי, ערב שבת קודש, פרשת מטות) בשעה 10.30 בבוקר, מתלמוד תורה תשב"ר ברחוב חזון איש בבני ברק, לבית החיים פוניבז', שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

 

 

 

 

 

 

הרב משה הלוי תשבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד