י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרס של 10,000 יורו

אלמונים כרתו עצים במחנה בוכנוולד: המשטרה פתחה בחקירה

אלמונים כרתו שבעה עצי אשור שנשתלו לזכר קורבנות השואה ליד מחנה הריכוז בוכנוולד לשעבר. הפשע התגלה ביום השנה לניסיון ההתנקשות בהיטלר. מנהלי האנדרטה הגישו תלונה במשטרה שפתחה בחקירה

אלמונים כרתו עצים במחנה בוכנוולד: המשטרה פתחה בחקירה
אחד העצים שנכרתו צילום: אנדרטת בוכנוולד

שבעה עצי זיכרון שניטעו לאורך מסלולי צעדת המוות במחנה בוכנוולד בגרמניה, נכרתו על ידי אלמונים. כל עץ סימל לוח זיכרון שהוקדש לקבוצות שונות של קורבנות או אסירים בודדים של מחנה הריכוז בוכנוולד. העצים שנכרתו ניטעו ב-2015. אחד מהם הוקדש לילדים שנהרגו בבוכנוולד, השאר לאסירי המחנה. כך דווח באתר האינטרנט של הקרן המנהלת את האנדרטה.

הפשע התגלה ביום השנה לניסיון ההתנקשות בהיטלר בשנת 1944. מנהלי האנדרטה הגישו תלונה במשטרה שפתחה בחקירה. עצי הזיכרון ניטעו לאורך מסלולי צעדת המוות מבוכנוולד מאז 1999, גם ב-2019 וב-2020 כמה עצים ניזוקו.

סגן מנהל אנדרטת בוכנוולד, פיליפ נוימן-ת'יין, הבחין בוונדליזם ביום רביעי בבוקר: "הכול היה בסדר ביום שני. ואז גיליתי את ההרס האדיר הזה". מנכ"לית החברה שמנהלת את המקום, רולה צימר, אמרה "בלתי נסבל שזכרם של קורבנות הברבריות הנאצית והשואה מחולל שוב, אנו מקווים שהמשטרה תצליח הפעם לתפוס אותם".

גם ראש עיריית ויימאר, פיטר קליין, גינה את המעשה: "זו לא מתיחה, זה פשע, אסור להעלים עין מפעולות אלו, אפעל להבטיח שהעיר תחליף את העצים המחוללים". העיר ויימאר הציעה פרס של 10,000 אירו עבור מידע על העבריינים.

המחנה היה אחד ממחנות הריכוז הנאצים הגדולים בגרמניה ושוחרר ב-11 באפריל 1945 על ידי חיילים אמריקאים. מרגע הקמתו ביולי 1937 - ועד לחיסולו, עברו במחנה כ-250 אלף אסירים ממדינות שונות באירופה. המספר הכולל של הקורבנות היהודים מוערך ב-56 אלף איש.

בוכנוולד אנדרטה כריתת עצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד