י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מעלים גויים לארץ"

בכיר בקהילה היהודית ברוסיה: "אין לנו בעיה עם הוצאת הסוכנות"

משרד המשפטים הרוסי ביקש מבית המשפט את פירוק הסניף הרוסי של הסוכנות היהודית, ללא נימוקים. הדיון בעניין נקבע ל-28 ביולי. גורם בכיר בקהילה היהודית דווקא מרוצה: "הם מעלים גויים לארץ". טענה נוספת ברוסיה: ישראל בוחרת לעשות עלייה דווקא ליהודים בעלי השכלה גבוהה

יהודים ברוסיה: אילוסטרציה
יהודים ברוסיה: אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/FLASH90

ממשלת רוסיה ביקשה אתמול (חמישי) מבית משפט במוסקבה להוציא מחוץ לחוק את הסוכנות היהודית לישראל, לאחר שזעמה על איסוף נתונים וקידום הגירה של יהודים לישראל.

האתר של בית המשפט המחוזי ברובע באסמאני במוסקבה, מסר כי משרד המשפטים של רוסיה ביקש את פירוק הסניף הרוסי של הסוכנות היהודית, ללא נימוקים. הדיון נקבע ל-28 ביולי. לפי הדיווחים, השלטונות הרוסיים חשדו בסוכנות היהודית באיסוף לא חוקי של נתונים על אזרחים רוסים, דבר שהסוכנות הכחישה.

אלפי יהודים רוסים מהגרים לישראל מדי שנה, לפי נתוני ממשלת ישראל, כש-7,000 קנו כרטיסים לכיוון אחד ב-2021.

גורם בכיר בקהילה היהודית ברוסיה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הם דווקא שמחים מההחלטה של ממשלת רוסיה, מכיוון שהסוכנות היהודית מעלה גויים לארץ, "זה גורם לנו כאן הרבה בעיות, אנחנו שמחים מההחלטה".

גורם בכיר נוסף בקהילה היהודית אומר ל'בחדרי חרדים', "העלייה לישראל מבריחה מכאן את המוחות והמדענים הטובים, הממשלה מודאגת מכך, אז היא מקשה על הסוכנות, תחשבו שמדינה אירופאית מפתה מדענים ישראלים להגיע אליהם, אף אחד לא רוצה שהמוחות הטובים שלו יהגרו למדינה אחרת, בנוסף ישראל הרגיזה את הממשלה כאן עם היחס שלה לרוסיה בגלל המלחמה, אז שלא יצפו שהרוסים יישבו בשקט".

מטעם הסוכנות היהודית נמסר בתגובה לפני כשבועיים אז הטענה הזאת עלתה לראשונה: "הסוכנות היהודית מקפידה לפעול על פי הנחיות ממשלת ישראל ובהתאם לחוק השבות. בדיקת הזכאות ברוסיה נעשית ע"י הקונסולים של "נתיב" (גוף ממשלתי) ואשרות העלייה מתקבלות לאחר אישור של רשות האוכלוסין. תפקידה של הסוכנות בעידוד עליה נעשה בתיאום מלא עם הגורמים הממשלתיים ובהתאם למדיניות ממשלות ישראל לדורותיהן".

מלחמת אוקראינה רוסיה הסוכנות היהודית משרד החוץ מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד