כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"ההחלטה טרם התקבלה"

השגריר הישראלי קורא לא להגיע השנה לאומן: "קשה להבטיח ביטחון"

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, עובד כעת במתכונת של שבועיים-שבועיים: חצי מהחודש בבירה האוקראינית וחציו בוורשה. על האפשרות להגיע ולהתפלל באומן בראש השנה אומר השגריר כי "אוקראינה טרם החליטה אם לאשר הגעה לאומן בראש השנה"

מתפללים באומן
מתפללים באומן צילום: שלומי אלישע

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי שעובד חצי חודש מקייב וחצי חודש מוורשה, אומר כי עדיין לא הוחלט אם יגיעו יהודים לאומן להתפלל בראש השנה. בראיון לאיתמר אייכנר באתר Ynet הוא אומר כי "הקושי הגדול כרגע הוא מצב אי הוודאות. בגלל המלחמה קשה מאוד לתכנן את העבודה לטווח ארוך, כפי שאנו עושים בדרך כלל. גם אופי העבודה השתנה. בתחילת הלחימה עיקר הדגש היה על חילוץ הישראלים, אך כעת אנחנו עסוקים בעיקר בתיאום סיוע הומניטרי לאוקראינה ובהסברת העמדה הישראלית".

עוד אמר השגריר, כי כמעט ולא נשארו יהודים באזורים שנכבשו על ידי רוסיה. לגבי הגעה לאומן אומר השגריר: "ההחלטה על ראש השנה טרם התקבלה. חשוב להדגיש שאוקראינה נמצאת במלחמה ויהיה קשה מאוד להבטיח את ביטחון המתפללים. לכן, ללא קשר להחלטה בקייב, השנה הייתי ממליץ לכל הישראלים להימנע מהגעה לאוקראינה".

לגבי אוקראינה והמלחמה אמר "אני מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי, ומאמין שאוקראינה תמשיך להתקיים כמדינה עצמאית, דמוקרטית וידידותית לישראל".

 

אומן שגריר ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד