כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אומן מתרחקת • שבוע נוסף בכלא לנחמן ונתן ברלנד

בית המשפט האריך את מעצרם של שלושה מעצורי 'שובו בנים' בשבוע נוסף • עורך דינם: "כל עולמם בתורה. נחמן ברלנד יודע בכלל מה זה כסף? הכל נפל עליו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ו) את מעצרם של נחמן ונתן ברלנד, בנו ונכדו של הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', ושל אהרן תפילינסקי וערן הוכברג החשודים בעבירות חמורות של זיוף, הלבנת הון ועוד.

הארבעה הובאו לדיון בהארכת מעצרם לאחר שנעצרו בתחילת השבוע על ידי שוטרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בחשד שבמהלך החודשים האחרונים עסקו בהלבנת הון במאות אלפי שקלים, ובמרמה הקשורה לנכסי ולכספי הקהילה.

במהלך הדיון בעניינם של נחמן ונתן ברלנד, אמר נציג המשטרה, כי מאז הארכת המעצר הראשונה, בוצעו מספר פעולות חקירה שהובילו להתקדמות משמעותית. "ביצענו מספר רב של פעולות, אנחנו מבקשים להאריך את מעצרם ב-8 ימים. זהו תיק מורכב עם רמת ראיות גדולה והתפתחות משמעותית". המשטרה גם הביאה עדויות של אנשים שהוציאו על שמם צ'קים בסכומים גבוהים.

לפי החשד, כל חודש הייתה העמוה מקבל 4 מיליון שקל בהוראות קבע, נחמן היה תורם את הסכום הזה לעמותות שונות - שהיו מחזירות לו מזומן פחות 20%.

מנגד, עורך דינם של השניים, ששי גז, טען: "אנחנו בהארכת מעצר שניה של שני חשודים שמעולם לא ישבו על ספסל הנאשמים וזהו מעצרם הראשון. אנשים שכל עולמם בתורה, אנחנו צריכים להיות זהירים, וודאי בהארכת מעצר שניה וקל וחומר לאנשים ללא עבר פלילי ולעצם כך שהמעצר היום גורם להם לנזק בלתי ניתן לתיקון, בשם הטוב ובמשפחתם.יש להם פחד אמיתי, כן, שכל דיבור שלהם יוביל לסיטואציה שאחרי השחרור שלהם הם יאויימו איום מוות ולכן זכות השתיקה".

לאחר דיון ארוך קבעה השופטת כי יש מקום להיענות לדרישת המשטרה, והאריכה את מעצרם ב-7 ימים.

אתמול נעצר אדם נוסף בשם מנחם ישורון, שעבד עבור 'שובו בנים'. המשטרה ציינה בדיון בעניינו כי מיד לאחר מעצרו, הוא עבר חקירה ראשונית והוא עתיד להיחקר שוב. "החקירה החלה
לפני מס' ימים והיא מתקדמת יפה מאוד. החשדות מתעבים ואבקש לאפשר למשטרה להאריך את מעצרו ב-7 ימים על מנת לאפשר למשטרה לבצע עבודתה. השופטת קבעה כי מעצרו הוארך ב-5 ימים עד 19 באוגוסט.

לפי ההודעה, החמישה נחשדים בעבירות של איסור הלבנת הון, הסתרת מקור הרכוש, גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזוייף בנסיבות מחמירות.



נחמן ונתן ברלנד, היום בביהמ"ש


שובו בנים ברלנד הארכת מעצר שבוע שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד