כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

קנאים תקפו את בן הראב"ד: "אביך פושע ורשע"

קבוצת קנאים תקפה את בנו של ראב"ד 'העדה החרדית' במאה שערים • זעקו: "אביך פושע שמתיר לחפור קברים בבית שמש" • מעצר 18 מעצורי בית שמש הוארך עד ראשון

הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון
הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון

המאבק על הבנייה במתחם גולובנציץ' ממשיך לגלוש לפסים אלימים: הגאון רבי אשר שטרנבוך, בנו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, הותקף אתמול בשכונת מאה שערים על ידי קבוצת קיצונים: "אביך רשע, הוא מתיר לחפור קברים".

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי אשר שטרנבוך התהלך בסמוך לשוק מאה שערים בירושלים. כשהתקרב לשטיבלך, הבחינה בו קבוצת קנאים. הללו התאספו מאחוריו תוך שהם צועקים לעברו קריאות גנאי מבזות ומשפילות.

"אתה פושע ורשע, בן לאבא שגם הוא פושע ורשע", צעקו, "הוא מתיר לחפור קברים בבית שמש, צא מכאן".

למרות ניסיונות ההימלטות שלו, הקנאים הלכו אחריו והמשיכו לבייש אותו בקריאות גנאי. בשלב מסוים, הוא נכנס לחצר ביתו של חסיד תולדות אהרון שמתגורר בשכונה. עוד בטרם נכנס, אחד מהקנאים העיף לו את הכובע ובאוויר גם החלו להתעופף פחי אשפה וטיטולים.

למזלו, עובר אורח שנשא עמו נשק החל לצעוק: "כנסו! תבצעו מעצרים". הקנאים חשבו כי מדובר באיש משטרה שהוזמן למקום ונמלטו. בן הראב"ד הזמין מונית ויצא מן השכונה.

התקיפה באה לאחר שאביו הראב"ד פסק כי מותר על פי ההלכה לחפור קברים במתחם 'גולובנציץ' בבית שמש, בניגוד לפסיקתו של הגאב"ד, הגרי"ט וויס, ורבני בד"ץ נוספים.

ובינתיים, המשיבים, נגדם הוגשה השבוע עתירה המבקשת לעצור את העבודות במתחם, ייאלצו להשיב עליה ביום ראשון הקרוב. התשובות יוגשו לאחר שרשות העתיקות, האחים גולובנציץ' ועוד ביקשו לדחות את המועד האחרון להגשתם. בג"ץ יעיין בעתירה ובתשובות המשיבים ורק לאחר מכן תתקבל החלטה האם להוציא צו ביניים להפסקת העבודות.

בתוך כך, עצורי ההפגנות מהשבוע האחרון הובאו הבוקר (ו) לדיון בהארכת מעצרם, חלקם זו הפעם השלישית, מאחר והם לא מוכנים להזדהות בפני המשטרה. עד כה הוארך מעצרם של 18 חשודים עד יום ראשון. 7 נוספים הובאו מאוחר יותר לבית המשפט, הדיון בעניינם מתקיים כעת וככל הנראה יוארך מעצרם עד יום ראשון.
מאה שערים קנאים ראב''ד שטרנבוך תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד