כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שריד לדור דעה

המשגיח רבי שלמה קרליבך זצ"ל הלך לעולמו

מלייקווד מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הגאון הצדיק רבי שלמה קרליבך זצ"ל, משגיח ישיבת רבנו חיים ברלין, בן 96. חלק ממשפחתו נרצחה בשואה, והוא הצליח להינצל וזכה להגיע לארה"ב ולהרביץ תורה לאלפים. ארונו יגיע לקבורה בארץ הקודש

המשגיח רבי שלמה קרליבך זצ"ל הלך לעולמו
הרב שלמה קרליבך צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הגאון רבי שלמה קרליבך זצ"ל משגיח ישיבת רבנו חיים ברלין נפטר בשיבה טובה בגיל 96 בארה"ב.

המנוח נולד בהמבורג, גרמניה. אביו, הרב יוסף ברלין זצ"ל היה הרב הראשי האחרון של העיר. משפחת קרליבך גורשה בשנת 1941 יחד עם שאר הקהילה היהודית למחנה ריכוז בלטביה. באופן טראגי, הוריו של רבי שלמה ושלוש מאחיותיו הקטנות, נרצחו על ידי הנאצים. ארבעת אחיותיו הגדולות הצליחו לברוח לאנגליה, ואחת מהם, הגיעה לארץ ישראל.

לאחר ארבע שנים שהיה בתשעה מחנות ריכוז שונים, שוחרר רבי שלמה ועשה את דרכו לאמריקה, שם הצטרף לישיבות רבנו חיים ברלין ולמד תחת הדרכתו של גאון המחשבה הגאון רבי יצחק הוטנר זצ"ל. הרב קרליבך קיבל תפקיד כרב בית ספר תיכון בישיבת איסטרן פארקווי בניו יורק, לפני שמונה למשגיח בישיבת חיים ברלין על ידי הרב הוטנר. הוא ירש את מקומו של הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל, ובמשך 12 שנים ץ העביר הדרכה לאלפי תלמידים.

לאחר שעזב את הישיבה, המשיך הרב קרליבך במסירת שיעורים, וכן בכתיבת ספרים וביוגרפיה של אביו. הרב קרליבך היה משגיח אהוב מאוד ומבריק עם ידיעות רחבות בכל מכמני התורה, הוא פרסם סדרת שיעורים, תחילה בצורת חוברת ואחר כך בסדרה מלאה בשם "משכיל לשלמה".

הדיבור הרהוט שלו צבר לו קהל תלמידים ושומעים רחב, והוא החל להקליט את שיעוריו, הקלטות של הרצאותיו נמכרו באלפים, אבל עיקר זמנו ומרצו נשמרו לכתיבת מפעל חייו "משכיל לשלמה", שעתיד להפוך לחמשת הכרכים "משכיל לשלמה על חומש".

הרב קרליבך התגורר בפלטבוש, שבברוקלין במשך רוב חייו, במהלך השנים האחרונות, הוא התגורר בלייקווד, ניו ג'רזי ליד ילדיו.

הותיר אחריו את הרבנית קרליבך, ילדים נכדים ונינים רבים.

הלווייתו תתקיים היום בבוקר בלייקווד בשעה 9:30 שעון מקומי, וביום ראשון ארונו יגיע לישראל לקבורה בהר המנוחות בירושלים.

הרב קרליבך היה בן דודו של המלחין הנודע שלמה קרליבך ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב שלמה קרליבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד