ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פניה לאו"ם נגד ישראל

דיווח: שמונה הרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל

מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, ראמי עבד א-רחמן, טען כי מספר ההרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל הלילה באזור דמשק עלה לשמונה, מתוכם חמישה סורים ושלושה שאינם סורים. לטענתו, טרם ברור האם הם משתייכים לחיזבאללה או למשמרות המהפכה

דיווח: שמונה הרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל
מקום התקיפה הלילה צילום: רשתות חברתיות בסוריה

ערוץ אל-ערבייה הסעודי מדווח ממקורותיו כי מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, הגיע לביקור חשאי בסוריה בשבוע שעבר כדי להמשיך את ההתבססות של איראן בשטח סוריה וכדי לדון ב"יחס הרע" שנותן משטר אסד למיליציות הפרו איראניות. לפי הדיווח, באיראן מסרבים לפנות כוחות מבסיסים סוריים בתמיכה של גורמי צבא סוריים, כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.


חלק מההרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל

על פי הדיווח, ישראל תקפה הלילה בסיס איראני בלב בדמשק, בנוסף לשני בסיסים של צבא סוריה שמארחים כוחות איראניים (חטיבה 138 של דיביזיה 4 וחטיבה 57 של דיביזיה 1). בדיווח נטען כי האיראנים משתמשים בבסיסים סורים, כולל של חיל הים, כדי להתמקם וגם כדי לאחסן מצבורי אמל"ח. הם גם עושים שימוש בכוחות סוריים מקומיים תחת הפיקוד של כוח קודס האיראני.

מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, ראמי עבד א-רחמן, טעם בריאיון לערוץ ה-BBC בשפה הערבית כי מספר ההרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק עלה לשמונה, מתוכם חמישה סורים ושלושה שאינם סורים. לטענתו, טרם ברור האם הם משתייכים לחיזבאללה או למשמרות המהפכה.

משרד החוץ הסורי שיגר מכתב מחאה למזכ"ל האו"ם וליו"ר מועצת הביטחון בעקבות "התקיפות הישראליות הפושעות לעבר דמשק מוקדם יותר הבוקר", כך מדווחת סוכנות הידיעות הסורית. במכתב נמסר כי "כוחות הכיבוש הישראלי שיגרו טילים מכיוון רמת הגולן אשר פגעו במספר נקודות באזור דמשק והובילו למותם של שלושה אנשי צבא ולפציעתם של שבעה נוספים". עוד נכתב כי סוריה שומרת על זכותה להגיב באמצעים המתאימים כנגד התקיפות הישראליות החוזרות ונשנות, כמו כן נכתב כי סוריה "דורשת ממועצת הביטחון של האו"ם למלא את אחריותה ולגנות את התוקפנות הישראלית ולחייב את הצד הישראלי לעמוד בהסכמי הפסקת האש".

סוריה תקיפה בסוריה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד