כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אנטישמיות בניו יורק

יהודי נדבק בפוליו והסנאטור תקף את כל החרדים ובני הישיבות

במפגן שנאה מחליא של שנאה כלפי יהודים חרדים, סנאטור בניו יורק האשים את כל היהודים החרדים בניו יורק כמפיצי מחלות, לאחר שאדם בודד ברמאפו, מחוז רוקלנד נדבק בפוליו. בנוסף הוא תקף את הישיבות

יהודי נדבק בפוליו והסנאטור תקף את כל החרדים ובני הישיבות
חיסוני פוליו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סנאטור אנטישמי בניו יורק תקף את כל היהודים החרדים לאחר שאחד מהם נדבק בנגיף הפוליו, במפגן שנאה כלפי יהודים חרדים, הסנטור מניו יורק, ג'יימס סקופיס האשים את כל היהודים החרדים בניו יורק לאחר שאדם יהודי בודד ברמאפו, מחוז רוקלנד נדבק בפוליו.

בהצהרה, סקופיס אמר שהוא "קורא למשרד הבריאות, לפעול במלוא העוצמה של החוק על אלה שעקפו את דרישות החיסון". הוא גם הסית נגד ישיבות, "לכמה ישיבות במחוז רוקלנד יש היסטוריה של אי ציות לחוקי החיסונים של המדינה, נדרשת אכיפה קפדנית נוספת לאור החדשות של היום", כתב סקופיס.

הערותיו של הסנאטור שגובלות בהסתה אנטישמית על גבו של כל יהודי חרדי במדינה, הופכות למחליאות יותר בהתחשב בעובדה שסקופיס לא הביע אהדה, גינוי או אפילו הערה לאחר שיהודים רבים הותקפו בימים האחרונים במחוז רוקלנד.

"אין נתונים המגבים את הטענה ששיעורי החיסונים פחותים יותר בקרב יהודים אורתודוקסים מאשר במקומות אחרים", אמר יוסי גסטטנר, המייסד השותף של המועצה לענייני ציבור יהודים אורתודוקסית (OJPAC) בהצהרה לאתר Yeshiva world news. "עם זאת, גם אם זה היה נכון, זה מגעיל לפרסם הצהרה שמאשימה קהילה שלמה בגלל בודדים".

"חוץ מזה", המשיך גסטטנר, "אם יש בעיה של חיסון, אז יש צורך במאמץ שיתופי בין הממשלה לקהילה, לא בדרך של הסתה או מריבה, בנוסף, לפני ימים ספורים, מספר יהודים אורתודוקסים במחוז רוקלנד הותקפו בירי מרובה אוויר על ידי אנטישמיים, מר סקופיס לא דיבר על כך והוא בטוח לא האשים בכך קהילה שלמה, ייתכן מאוד שהערות ותכנים מסיתים בעבר גרמו לאותם בני נוער לחשוב שזה 'יהיה כיף' לנסוע 15 דקות כדי לתקוף יהודים אורתודוקסים".

סקופיס מחק מאז את הצהרתו, אך הנזק שגרם - ועמדתו כלפי הקהילה היהודית - כבר נעשה.

פוליו חיסון אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד