י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השכר בהיי-טק: 35 א' ש' בחודש למהנדס אלגוריתמים בכיר

נתונים של חברת ההשמה SEEV מצביעים על גידול גם בביקוש למפתחים בתחום הקוד הפתוח והמובייל • השכר של עובד מתחיל בתחום אבטחת המידע ברבעון השני - 12-18 אלף שקל

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



הצורך לשמור על המידע הפרטי שלנו בכל המכשירים שמקיפים אותנו - מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים - מוביל לגאות בתחום אבטחת המידע.

נתונים של חברת ההשמה SEEV מצביעים על זינוק חד של 100% בביקוש לעובדים בתחום זה ברבעון השני של השנה, זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

תחומים אחרים שהפכו למבוקשים באותה תקופה הם חווית המשתמש (עלייה של 62.5%), קוד פתוח (33%) ומובייל (20%).

לדברי SEEV, המגמות הללו מושפעות מהרצון של קרנות הון סיכון להשקיע בחברות שעוסקות בתחומים האמורים. "הביקוש למפתחי ווב בעיקר בטכנולוגיות קוד פתוח, נמצא בגידול מתמיד. הדבר נובע מההעדפה של היזמים לטכנולוגיות האלו בעיקר בגלל העלויות הנמוכות והטכנולוגיות הנוחות שמאפשרות לפתח מוצר איכותי בזמן קצר יחסית", אומר אורן בן שבת מנהל פיתוח עסקי בחברת SEEV.

"הביקוש לעובדים שבקיאים בטכנולוגיות האלו מוביל לעלייה בשכר עקב מחסור במועמדים. המחסור הנובע ממיעוט המוסדות שמכשירים מועמדים לעבודה בטכנולוגיות האלו".

דגש על חווית המשתמש

תחום שמתפתח וצפוי להיות במגמת עלייה בשנים הקרובות הוא חווית המשתמש (UX). חברות רבות מבינות היום שהן חייבות לבצע ניתוח פרטני של צרכי המשתמש ולהתאים לו יישומים רלוונטיים. "אנחנו חוזים כי ככל שהצרכנים יפתחו 'טעם' של חווית משתמש בגלישה בווב ובמקביל, נפחי הגלישה במובייל יעלו ותפקידי המפתחים יהפכו למגוונים ומשמעותיים יותר", אומר בן שבת.

בן שבת מתייחס לכך שמספר המשרות שמוצעות לאנשי אבטחת מידע הכפיל את עצמו בשנה האחרונה. אחת הסיבות לכך היא כמויות המידע האדירות שמרכזות החברות והמעבר לשימוש בשרתי ענן. שירותים אלה מציבים אתגרי אבטחה מהותיים לחברות.

הסקר של SEEV בחן גם את השכר הממוצע (ברוטו) בשורה של משרות בתחום ההיי-טק. מהנתונים עולה כי מתכנת ג'אווה עם עד שנתיים ניסיון יכול להרוויח 14 עד 18 אלף שקל, בעוד שמתכנת עם עד חמש שנות ניסיון כבר יכול לקבל 23 אלף שקל. מתכנת PHP מתחיל מרוויח 12 עד 15 אלף שקל, כאשר עם ניסיון של חמש שנים השכר שלו מטפס ל-20 אלף שקל. מפתח .Net עם 5 שנים ניסיון מקבל 20 עד 24 אלף שקל.

מפתח C פלוס פלוס עם שנתיים ניסיון מקבל 14 עד 18 אלף שקל, בעוד שראש צוות מרוויח 26 אלף שקל ומעלה. מפתח בפלטפורמות האנדרואיד או ה-iOS של אפל, עם שנתיים ניסיון, יקבל 19 אלף שקל.

מאפיין חווית משתמש (UX) עם שנתיים ניסיון מרוויח עד 11 אלף שקל, מפתח עם חמש שנות ניסיון מקבל 17 אלף שקל. מי שצבר ניסיון של שש שנים ויותר יוכל לקבל שכר של 18 עד 26 אלף שקל. בתחום אבטחת מידע עובד מתחיל מקבל 12 עד 18 אלף שקל.

חברת SEEV, שעוסקת בהשמת עובדים בתחום ההיי-טק, ממקדת את הפעילות שלה ברשתות חברתיות.
החברה מנסה לאתר אנשי מקצוע, שאינם נמצאים בתהליכי חיפוש מקום עבודה אבל מהווים מועמדים מועדפים. הפעילות במדיה החברית נועדה לקצר את הדרך עבור הטאלנטים האלה ולהציג בפניהם חלופות למקום העבודה הנוכחי שלהם.
שכר חוויה משתמש היי טק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד