י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא יתכן"

אפליית החרדים בנתב"ג: האברך הגיש תביעה

אברך שלא התקבל לעבודה בנתב"ג שמגייס עובדים כדי להתגבר על המחסור בכוח האדם, בשל היותו שומר שבת, מגיש כעת תביעה בגין אפלייה

אפליית החרדים בנתב"ג: האברך הגיש תביעה
אברך בלימודים צילום: פיקסביי

אפליית שומרי שבת בנתב"ג לא עוברת בשקט. תביעה בסך 139 אלף שקל הוגשה בערב שבת על ידי מוישי גולדברג, חרדי תושב בית שמש, אב למשפחה. מוישי שרק רצה לפרנס את משפחתו בכבוד נחשף לפרסום שחסרים עובדים בנתב"ג והגיש מועמדות לעבודה שם. אולם בנתב"ג סרבו לקבלו בשל כך שהוא שומר שבת.

גם לאחר שמוישי התחייב שיעשה משמרות נוספות בלילות הוא נדחה. הדבר עורר סערה ציבורית רחבה ולמרות זאת עדיין רשות שדות התעופה סרבה לקבלו.

בבוקר יום שישי הגיש מוישי תביעה בסך 140 אלף שקל כנגד נתב"ג על אפלייה ועבירה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, ובהמשך לפסיקת בית הדין לעבודה בפרשת קניון הזהב גם במקרים שבהם המעסיק פתוח בשבת אסור לו להפלות.

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש ארגון 'בצלמו' שמייצג את משה גולדברג מסר: "למרשי נגרם עוול חמור ביותר, נמנעה ממנו האפשרות לעבוד ולהתפרנס ממשלח ידו אך ורק בגלל אמונתו ושמירת אורח חייו. מרשי ניסה להתקבל לעבודה ואף הציע שיעבוד במקום שבתות לילות נוספים אך סורב".

לדבריו, "מדובר באפלייה בוטה של חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, ובניגוד מוחלט לפס"ד קניון הזהב. בטוחני שבית הדין לעבודה יקבל את תביעת מרשי ויפסוק את מלוא סכום הפיצויים עבורו. לא ניתן שחברות ממשלתיות יפגעו בפרנסה של מבקשי עבודה שרק רוצים לשמור את אמונתם ודתם".

ח"כ משה אבוטבול, יו"ר השדולה למען השבת מסר: "אני מברך את ארגון בצלמו על הגשת התביעה למען משה גולדברג. לא ייתכן שבמדינת ישראל המדינה היהודית יפלו וידירו שומרי שבת מעבודות ועוד בחברות ממשלתיות. בכוונתי להתייצב לדיונים ולחזק את המאבק. ואני קורא לכל מי שמופלה עקב שמירת שבת לא לוותר ולהגיש תביעה".

שומרי שבת אפליית חרדים נתב"ג עבודה בשבת רשות שדות התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד