י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מצרים בוערת • נכבש מסגד מבוצר בלב קהיר

לאחר חילופי אש, פונה מסגד אל פתח בככר רעמסס בקהיר - בו התבצרו 'האחים המוסלמים' • יועץ לנשיא המצרי: "מדובר במלחמה נגד הטרור" • כ-175 נהרגו ביממה האחרונה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



שבת עקובה מדם במצרים. כוחות צבא מצריים פינו את מסגד אל-פתח בככר רעמסס בקהיר בו התבצרו תומכי הנשיא המודח מורסי.

הפינוי לווה בחילופי אש בין חמושים לבין כוחות הביטחון. החמושים פתחו באש לעבר כוחות הביטחון מחלון הקומה השנייה של המסגד.

רשת סי.בי.אס האמריקנית, ששידרה את העימותים מחוץ למסגד, דיווחה כי העימותים הם בין תומכי האחים המוסלמים והמשטרה. כמה שעות לאחר מכן, הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על המצב והוציאו מהמסגד את כל תומכי האחים שהתבצרו בו.

"מה שאירע ב-30 ביוני הוא ביטוי של דרישות העם להביא את הפאשיזם שהיה במדינה לסופו. אנחנו נשיג את הניצחון באמצעות שימוש בחוק ובכוח שמאפשר לנו. זוהי מלחמה עם כוחות קיצוניים", הודיעו המצרים.

עפ"י דיווחים רשמיים במצרים, מניין ההרוגים עומד על כמעט כ-175 הרוגים מאתמול.

ראש הממשלה הזמני חאזם אל-בבלאווי קרא להוציא את תנועת האחים המוסלמים אל מחוץ לחוק. דובר הממשלה אמר כי השרים בוחנים את ההצעה, אותה הפנה אל-בבלאווי לשר לענייני רווחה, שריף שאווקי, האחראי על מתן רישיונות לארגונים שאינם ממשלתיים. "הוצאה אל מחוץ לחוק היא עבור אלה שידיהם מגואלות בדם", אמר שאווקי.

מוסטפא חיג'אזי, יועץ לנשיא הזמני של מצרים עדלי מנסור, אמר היום במסיבת עיתונאים שכינס כי "העם המצרי מאוחד יותר מבעבר נגד האויב המשותף, כדי ליצור מדינה תרבותית, חופשית ודמוקרטית. זה אינו מאבק פוליטי, זו מלחמה שמנהלים נגדנו הקיצונים. מה שקורה בכיכר רעמסס בקהיר זה לא מאבק פוליטי, זה טרור באמצעות כלי נשק באמצע קהיר והרג אזרחים".

להוציא מחוץ לחוק את 'האחים'

סוכנות הידיעות הממלכתית במצרים "מנה" אישרה בצהריים דיווח בעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון לפיו מוחמד א-זוואהירי, אחיו של מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי, נעצר במצרים.

על פי הדיווח ב"מנה", א-זוואהירי נעצר במחסום בבירה קהיר בחשד לתמיכה באחים המוסלמים.

באיסטנבול נערכו הפגנה עם קריאה לעולם לעצור את הטבח במצרים. דווח גם על פיצוץ עז בשגרירות המצרית בבנגאזי, לוב, ולמרות שנגרם נזק למבנה, סוכנות הידיעות של רויטרס דיווחה כי אין נפגעים באירוע.

המנהיג הסוני הקיצוני, השייח יוסף אל קרדאווי, אמר כי, "כוחות הביטחון במצרים ערכו טבח שאפילו הציונים לא עשו. היתה אפילו מניעה לנסות ולעזור לפצועים ברחבי קהיר, בעוד שישראל ניסתה עוד לעשות זאת". ההשוואה הזאת נחשבת ליוצאת דופן ובאה להעיד על הבוז הגדול שהוא רוחש למשטר: "העם המצרי שותק על הרצח הזה, למה הוא שותק? הוא צריך להילחם למען הדת, למען כולנו. חיילים ושוטרים צריכים לסרב לעשות את המעשים האלו", הוסיף המטיף.
מצרים האחים המוסלמים צבא ירי קהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד