י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניסיון להעצים את המשבר העולמי?

לאחר חתימת ההסכם: טילים רוסיים פגעו בנמל אודסה

צבא אוקראינה טוען כי רוסיה פגעה עם טילים בנמל אודסה בים השחור, וזאת שעות לאחר ששני הצדדים הלוחמים חתמו על הסכם להבטחת מעבר בטוח של יצוא התבואה האוקראיני. רוסיה מכחישה כי היא אחראית לתקיפה

לאחר חתימת ההסכם: טילים רוסיים פגעו בנמל אודסה
חיילים באוקראינה. אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

טילים רוסיים פגעו בתשתיות בעיר הנמל אודסה בשבת, כך מסר צבא אוקראינה, מה שמסכן את ההסכם שנחתם ביום שישי האחרון לביטול חסימת יצוא התבואה. "האויב תקף את נמל הסחר הימי של אודסה עם טילי שיוט", מסר הפיקוד המבצעי של דרום אוקראינה בהצהרה.

שני טילים פגעו בתשתיות בנמל, בעוד שניים נוספים הופלו על ידי כוחות ההגנה האווירית, כך נמסר מטעם צבא אוקראינה, לטענת האוקראינים לא נגרם נזק משמעותי. אך מושל אזור אודסה, מקסים מרצ'נקו, אמר בהצהרה ברשתות החברתיות כי "למרבה הצער, כמה אנשים נפצעו, ותשתית הנמל ניזוקה", מבלי למסור פרטים על חומרת הפציעות.

על פי דיווחים אוקראינים, תחנת אריזה נפגעה ואחת מהתקיפות גרמה לשריפה קטנה, אך התבואה לא נפגעה, כך אישרו בפיקוד דרום אוקראינה.

שעות ספורות לפני התקיפות, מוסקבה וקייב חתמו על הסכם חשוב בתיווך האו"ם, שיביא לריסון עליית מחירי המזון העולמיים, ויאפשר משלוח תבואה מנמלי הים השחור, כולל ממרכז אודסה.

כזכור, חיילים רוסים חסמו מיליוני טונות של תבואה מלצאת מנמלי אוקראינה ליצוא זמן קצר לאחר תחילת הפלישה בפברואר. "שגרירת ארה"ב בקייב, ברידג'ט ברינק, תיארה את המתקפה בשבת כ"שערורייתית", ואמרה כי רוסיה חייבת לתת את הדין על כך.

לשכתו של ראש האו"ם, אנטוניו גוטרס, פרסמה הודעה שבה נאמר כי הוא "מגנה באופן חד משמעי" את התקיפות באודסה. ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, הוסיף כי הן מדגימות שוב את ה"התעלמות המוחלטת של רוסיה מהחוק הבינלאומי ומההתחייבויות".

משרד החוץ של אוקראינה קרא לאו"ם ולטורקיה, שתיווכו בהסכם ביום שישי, להבטיח שרוסיה תעמוד בהתחייבויותיה ותאפשר מעבר חופשי במסדרון התבואה. רוסיה טענה כי אין לה קשר לכך. ו"אנחנו בוחנים את הנושא מקרוב".

מלחמת אוקראינה רוסיה נמל אודסה אודסה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד