י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
'גרימת מוות ברשלנות'

פרטים חדשים מאסון הבולען בבריכה: הדו"ח שיסבך את הבעלים

הערב נחשפו פרטים חדשים מחקירת אסון הבולען בבריכה בו נהרג בסוף השבוע כליל קמחי, בעת שחגג עם חבריו בוילה בכרמי יוסף | דו"ח הבדיקה של חברה חיצונית, שבדקה בשנה שעברה את הבריכה בכרמי יוסף, העלה שורה של ליקויים בבריכה שתיקונם היה מונע את האסון הנורא

זירת האסון בבריכה בכרמי יוסף
זירת האסון בבריכה בכרמי יוסף צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

פרטים חדשים מתפרסמים הערב בנוגע לחשדות נגד בני הזוג, בבעלותם הווילה בכרמי יוסף שם אירע אסון הבולען. השניים נחקרו בתחנת המשטרה, בסיומה הם נעצרו.

הם חשודים בגרימת מוות ברשלנות ומחקירה ראשונית עולה כי לבריכה שבה נוצר הבולען לא היה היתר בנייה. הבריכה, כך מסתבר, נבנתה באזור שבו ישנם חללים בקרקע - מה שגרם ליצירת הבולען ולקריסה.

במוצאי שבת נחשף לראשונה ב'כאן 11' דו"ח הבדיקה שעשויה לסבך את בעלי הבית בגרימת מוות ברשלנות של כליל קמחי בן ה-32. דוח הבדיקה של חברה חיצונית, שבדקה בשנה שעברה את הבריכה בבעלות נתן ורחל מלר, גילה שורה של ליקויים בבריכה.

את הפנייה לחברה יזם, כך על פי הדיווח ב'כאן חדשות', איש האחזקה שמטפל בבריכה. איש האחזקה פנה אל החברה לאחר שהיו בבריכה כמה נזילות חמורות, עליהן לא הצליח להתגבר בכוחות עצמו ולכן נאלץ להסתייע בשורת חברה חיצונית, שלה המכשור המתאים.

בדוח הבדיקה, שנערכה בפברואר 2021, מצביע על שורה של נזילות וחמור מכך - על הצטברות מים מתחת למשטח ה-PVC, המשטח שנמצא בקרקעית הבריכה ולמעשה מתחתיו מחלחלים המים לבטון הדק, מה שהביא לבסוף לקריסת הבריכה.

הדו"ח שפורסם בחדשות 'כאן 11' // צילום מסך: תאגיד השידור הציבורי

ממצאי הבדיקה מצאו את הליקויים הבאים: 1. מכשיר הסקימר, לניקוי הבריכה, הדרומי והמזרחי מבוטלים. 2. טבעת האטימה נוזלת, וישנה דליפה בקו הפיזור. 3. יריעת ה-PVC בלויה, כולל ממצאי חלודה בקרקעית, וכמות גבוהה של מים נמצאה מתחת ליריעה

לאחר האבחון, לחברה היו כמה המלצות לתיקון. נקבע כי יש להחליף את טבעת האטימה וקו הפיזור, עוד הומלץ להחליף את היריעה בשל חשש בין הלחמת PVC ישן לחדש, כולל המדרגות. כמו כן החברה המליצה להחליף שלוש יחידות סקימרים, כולל סלילת קווים.

גורם המעורב במקרה אמר לכאן חדשות כי בעלי הבית לא טרחו לתקן את הליקויים שנמצאו, והותירו את הבריכה באותו מצב, זאת כשעלות התיקונים נאמדה בעשרות אלפי שקלים. לדבריו ״לא מדובר בבולען או בתופעת טבע - אלא בהזנחה פושעת של בעלי הבית״.

כזכור, כליל קמחי, צעיר בן 32 מתל אביב, הוא ההרוג באסון הבולען ביישוב כרמי יוסף שבשפלה. קמחי חגג עם חבריו בבריכה - כשלפתע נפער בה בור עמוק, והוא נשאב יחד עם המים הרבים לעומק האדמה.

קמחי אותר בתום שעות ארוכות של חיפושים, שנעשו באמצעות ציוד וכלים מיוחדים שהובאו למקום. בחיפושים אחר הצעיר השתתפו כוחות גדולים של כבאות והצלה, פיקוד העורף, משטרת ישראל וזק"א.

בולען בריכה אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד