כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דרישה לבטל את הסמל

זעם על בית הספר בגלל לוגו חדש כמו הסמל הנאצי

בית הספר בג'ורג'יה ארה"ב נמצא תחת מתקפה של ארגונים יהודיים בגלל לוגו חדש הדומה לסמל הנאצי. בית הספר מסר בהצהרה כי הוא עצר את השקת הלוגו ובוחן את השינויים הדרושים. "אנו מבינים שזה אינו מקובל"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית ספר יסודי בג'ורג'יה נמצא תחת אש בגלל הלוגו החדש שלו, שחלק מההורים מתעקשים שדומה לסמל נאצי - מה שגרם לפקידי המחוז להפסיק את השקתו. הלוגו החדש של בית הספר במרייטה נחשף ביום שני האחרון, ומתאר את קמע הנשר של בית הספר יחד עם ראשי התיבות שלו בגופן כחול.

בהודעה להורים נאמר כי הוא נבחר "לייצג את הנשר הממריא למצוינות", כמו גם לכבד את ההיסטוריה של בית הספר, כך דווח בAtlanta Journal-Constitution


הסמל הנאצי מימין, לצד הסמל החדש

אבל הורים ומנהיגים כולל כמה מהוועד היהודי האמריקאי, ציינו את הדמיון "הלא נוח" שלו לנשר הנאצי. "זה רק מבהיר את הצורך הדחוף בחינוך מקיף לשואה בכל הרמות", כך פרסמו קבוצות הסברה ברשתות החברתיות.

הורים קיבלו הודעה על הלוגו החדש ביום שני האחרון. הוא נבחר "לייצג את הנשר הממריא למצוינות ולכבד את ההיסטוריה של בית הספר הגדול שלנו", נאמר במסר להורים. המחוז עבד עם כל בתי הספר כדי ליצור לוגו, נאמר בהודעה. "אני לא רוצה לראות את הילדים שלי לובשים את זה על החולצה שלהם", אמר מייק אלבקרקי, אב לשני תלמידים שילמדו בבית הספר בשנה הבאה. "באמת שזו עלבון על המחוז ועל כל מי שהיה מעורב בתהליך שבדק את זה, כדי לא לקרוא לעובדה שזה נראה כמו עבודה נאצית".

לאחר הזעם הגדול נגד בית הספר השני בגודלו בג'ורג'יה, בית הספר מסר בהצהרה בסוף השבוע כי הוא עצר את השקת הלוגו ובוחן את השינויים הדרושים. "אנו מבינים ומסכימים מאוד שהדמיון לסמליות הנאצית אינו מקובל", אמר המחוז בהצהרה. "למרות שהעיצוב הזה התבסס על כנפי הנשרים של הקולונל של צבא ארצות הברית". העיצוב התבסס למעשה על סמל של צבא ארה"ב, אמרו בכירים במחוז.

ארגונים יהודיים כתבו כי "זה רק מבהיר את הצורך הדחוף בחינוך מקיף לשואה בכל הרמות". הנשר הנאצי, הידוע גם בשם עיט המלחמה הנאצי, מופיע בין סמלי השנאה על ידי הליגה נגד השמצה, הוא עוצב על ידי המפלגה הנאצית של גרמניה בשנות העשרים של המאה הקודמת, בהתבסס באופן רופף על סמלים גרמניים מסורתיים. בית הספר הוא השני בגודלו בג'ורג'יה וממוקם מול בית כנסת.

 

 

בית כנסת נאצי בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד