כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא קיבל חיסון

"הממשלה מחסלת אותנו": נער חלה בקורונה ופיתח מחלת נפש קשה

נער שאושפז בתחילה בגלל מקרה קל של נגיף הקורונה, פיתח פסיכוזה חמורה ימים ספורים לאחר מכן. הנער אושפז בבית החולים מבלי שחוסן וחשש כי בית החולים מנסה להרעילו. הוא התעקש שיוכל לקרוא את מחשבותיהם של כשמונה עד 12 אנשים 

"הממשלה מחסלת אותנו": נער חלה בקורונה ופיתח מחלת נפש קשה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

נער בן 16 שלא חוסן, אושפז בבית חולים בבריטניה לאחר שחווה קשיי נשימה הקשורים לזיהום בקורונה. הרופאים חשבו שטיפול בחמצן לא יהיה הכרחי והוא שוחרר עם אנטיביוטיקה, כך על פי דו"ח שפורסם בכתב העת הרפואי של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים.

כאשר מחלתו הפסיכולוגית התגברה, אולי מבלי לדעת, הוא הדהד את רגשותיהם של רבים מאנשי תיאוריית הקונספירציה ברשתות החברתיות, והביע דאגה לגבי "הממשלה שתבוא לחסל אותו".

לפי הדיווחים, הנער היה "באופן רגיל וטוב", ללא היסטוריה אישית או משפחתית קודמת של מחלות נפש, כשהחל להפגין התנהגות מוזרה. זה התרחש רק שלושה ימים לאחר ששוחרר מבית החולים, מה שהוביל לאשפוזו מחדש בגלל משבר בריאותי נפשי. בני משפחה אמרו לרופאים שהוא פתאום נהפך לפרנואיד ומתנהג מוזר, דיבר בצורה מטורפת, קילל את הוריו, ועשה מעשים מוזרים. הוא התעקש שיוכל לקרוא את מחשבותיהם של כשמונה עד 12 אנשים.

עם הגעתו הוא פרץ דלת זכוכית בבית החולים, מתוך אמונה שצוות בית החולים מנסה להרעיל אותו, ובנוסף, הוא הביע מחשבות אובדניות. הוא גם סירב לאפשר לרופאים בקרבתו לבצע בדיקה מכיוון שחשש שינסו להרוג אותו. במהלך בדיקה קלינית, הרופאים גילו שהנער "בוהה בתקרה", מתוך אמונה שהוא יכול לקבל הודעות ממקור על-טבעי, וכי יש לו כוחות מיוחדים שנמחקו על ידי הממשלה, שכעת "באה לקחת אותו".

לאחר שאובחן עם פסיכוזה חריפה שנגרמה על ידי קורונה, הנער נדרש להישאר מאושפז למשך 28 ימים על פי חוק בריאות הנפש של בריטניה לאחר מכן הוא היה רשאי לעזוב, אם כי הוא נשאר מרצונו במשך יותר מחודש תוך כדי נטילת תרופות אנטי פסיכוטיות.

הרופאים אמרו שהוא נעשה "רגוע יותר" והשתפר עם טיפול אנטי פסיכוטי. עד שהשתחרר הנער לא חווה סימפטומים פסיכוטיים, והוא היה מספיק ברור כדי להבין שהוא פיתח מחלה פסיכוטית עקב נגיף הקורונה, כמו כן הומלץ לו להמשיך בטיפול התרופתי במשך שישה חודשים.

קורונה בריטניה אישפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד