כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעקבות תקיפת מתנחל: הוקפא השימוש באקדח 'טייזר'

סרטון המתעד תושב יצהר המותקף על ידי שוטרים באקדח 'טייזר - פורסם ברשת ועורר סערה • המפכ"ל הודיע על הקפאת השימוש באקדח ומינה צוות בדיקה • צפו בסרטון המזעזע

צילומסך
צילומסך

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, מינה צוות בדיקה לבדוק את השימוש באקדח חשמלי מסוג 'טייזר', בעקבות שימוש בו במהלך מעצרו של פעיל הימין בעז אלברט.

עד לסיום הבדיקה הורה המפכ״ל על הקפאת השימוש בו.

ביום חמישי בערב, פשטו כוחות יס"מ על ביתו של בעז אלברט מיצהר, סרבן צו גירוש מנהלי. הכוחות נכנסו לתוך הבית ללא צו ותקפו את אלברט ואת אחיו ששהה במקום באקדח טייזר חשמלי, זאת בנוכחות ילדיו הקטנים אשתו ואורחים נוספים.

השימוש באקדח החשמלי היה למרות שאלברט לא התנגד למעצר, עובדה אותה המשטרה עצמה בחרה לציין בהודעה שהוציאה על המקרה.

אלברט נלקח ע"י כוחות היס"מ דרך הכפר הסמוך כשכל העת הוא סופג מכות חשמל. אלברט נלקח לתחנת המשטרה באריאל ושם נחקר במהלך הלילה, אחיו שספג אף הוא מכות חשמל, פונה לביה"ח לצורך קבלת טיפול רפואי.

בעקבות המעצר סגרו כוחות משטרה וצבא את הצירים סביב היישוב יצהר על מנת למנוע מתושבים לנסות ולעכב את יציאת השוטרים.

ביום שישי בבוקר הורתה השופטת נאוה בכור כי אלברט ישוחרר בכפוף לתנאי ההרחקה שנקבעו על ידי האלוף ניצן אלון וכי יובא לדיון נוסף היום (ראשון).

לבקשתו של נציג המשטרה בדיון לעכב את ביצוע ההחלטה לצורך הגשת ערר לביהמ"ש המחוזי, עכב שחרורו של אלברט עד לשעה 13:00 בצהרים, או עד להחלטת ביהמ"ש המחוזי בנידון.

בדיון, קבלה השופטת את טענתו של עו"ד עדי קידר מעמותת 'חננו', סנגורו של בעז, כי מדובר בהפעלת אלימות קשה ללא כל צורך וללא התנגדותו של העצור. לדבריה העיתוי וצורת המעצר מעוררים תמיהה.



שוקר משטרה אלימות צו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד