ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ניידת הבריאות לגיל הזהב מגיעה לרכסים

הודות למיזם ייחודי של מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות, הוקמה מרפאה ניידת ייחודית לגיל הזהב והגיל השלישי ● הניידת מאובזרת בציוד מתקדם ומאוישת בצוות מומחים רפואי ● המטרה: הנגשת הרפואה לבני הגיל השלישי ● ברכסים פעילות הניידת תתקיים בימים ראשון ושני כ"ה וכ"ו בתמוז (24-25/07) ברח' הסביון 40.

ניידת הבריאות לגיל הזהב מגיעה לרכסים
מכבי צפון מהפכה על גלגלים עבור רכסים צילום: יח"צ

עם העלייה בתוחלת החיים, עולה הצורך בהערכה גריאטרית מלאה, המהווה כלי לשיפור איכות החיים ולמניעת התדרדרות תפקודית. מסיבות שונות, אנשים בגיל השלישי מוותרים על טיפולים רפואיים חשובים ומעקבים שוטפים אחר בריאותם. חלקם מתקשים להגיע פיזית אל המרפאות, לעיתים המרחק מהווה מכשול ולעיתים מדובר בחוסר מודעות.

במחוז הצפון של 'מכבי' זיהו את הצורך של בני הגיל השלישי ויזמו פתרון יצירתי בדמותה של ניידת בריאות לגיל הזהב – מרפאה גריאטרית על גלגלים, מאוישת על ידי צוות מומחים הכולל: רופא מומחה בגריאטריה, צוות סיעוד, ריפוי בעיסוק ועבודה סוציאלית. הצוות מבצע אבחונים, חיסונים וטיפולים יזומים למניעת התדרדרות תפקודית והעלאת איכות החיים.

גם בעיר רכסים תבקר ניידת הבריאות, כחלק מסיוריה השבועיים בנקודות שונות ברחבי הצפון, הפעילות תיערך בימים ראשון ושני כ"ה וכ"ו בתמוז (24-25/07) במרכז רפואי 'מכבי' רח' הסביון 40.

השרות החדשני מאפשר מתן ייעוץ, אבחון וטיפול. הפעילות הינה פרואקטיבית למניעה של התדרדרות תפקודית ובריאותית. המיזם תורם לקידום והנגשת שירותי הבריאות בקהילה. השרות החדשני מאפשר מתן ייעוץ יזום ומותאם למספר רב של בני הגיל השלישי. מדובר בפעילות פרואקטיבית למניעה של הדרדרות תפקודית ובריאותית, מעין "אבחון רגע לפני משבר". בכך תורם המיזם לקידום השוויון בבריאות.

מכבי שירותי בריאות מחוז צפון זכה באות 'שר הבריאות' היוקרתי . מכבי נבחרה כקופה היחידה שזכתה באות עבור הפרויקט המהפכני, המנגיש את מיטב שירותי הבריאות שהפכו לרלוונטיים במיוחד בעידן הקורונה.

מנהלת מרחב רכסים ג'קי סננס-זעירא: "אנו שמחים להנגיש את בשורת הרפואה גם לתושבי רכסים, בני הגיל השלישי שמהווים חלק נכבד ובלתי נפרד מאוכלוסיית העיר. אנו במכבי נמשיך ונפתח פתרונות חדשניים ומותאמים על מנת להנגיש את שירותי הבריאות לכלל הציבור במירב הנוחות."

מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד