י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא לעניין

בניגוד להבטחתו: לפיד לא באמת עבר לירושלים

עם כניסתו לתפקיד ראש הממשלה דיווח יאיר לפיד כי שכר וילה ברחוב בלפור והצהיר כי בה יתגורר בעיקר בתקופת כהונתו. אולם לפי דיווח הבוקר, לפיד כמעט ואינו שוהה במקום ושוהה רוב הימים והלילות בביתו בתל אביב ובמשרד ראה"מ בקריה בתל אביב • השר שי מבקר ואומר כי "זה לא לעניין"

בניגוד להבטחתו: לפיד לא באמת עבר לירושלים
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאז שמונה לראש ממשלה, יאיר לפיד ישן רק לילות בודדים במעון בירושלים, והרוב בביתו ברמת אביב. כך מדווח הבוקר (ראשון) מיכאל שמש ברשת ב'.

ראש הממשלה לפיד הבטיח שהוא בניגוד לקודמו נפתלי בנט יתגורר בירושלים. ההבטחה של לפיד הגיעה בעקבות ביקורת חריפה על בזבוז כספי הציבור בבית של בנט ברעננה. ולפיד אכן סמוך מאוד להשבעתו התייצב עם טרולי קטן בדירה שהוכנה מראש עבורו במתחם המאובטח בבלפור.

אבל מסתבר שמה שהיה אמור להיות מעבר דירה הפך להיות בעיקר אירוח משיקולי נוחות של ראש הממשלה. את רוב הלילות במהלך השבוע לפיד מעביר בתל אביב ורק כשהוא ממש נזקק לשירותי לינה בירושלים הוא פונה לדירה בבלפור.

עד עכשיו בכמעט חודש שלפיד בתפקיד הוא ישן בבלפור לילות בודדים ולא יותר מרבע מהלילות.

לטענת גורמים בכירים בקואליציה לפיד מעדיף להעביר ימים שלמים במשרד ראש הממשלה בתל אביב, מספר הישיבות בתל אביב גדל משמעותית וסדר היום של ראש הממשלה מנוהל מהמשרד שנמצא בקריה.

מעבר לחשיבות שיש למגורי רה״מ בירושלים בהיבט הממלכתי והלאומי. למגורים של לפיד בתל אביב יהיו השלכות נוספות כבר בקרוב.

אם זה השלכות על השכנים בתל אביב שיצטרכו לסבול מגורים של ראש ממשלה במקום שלא ממש מותאם עבור זה, האבטחה הכבדה העבודות הנדרשות וכדומה.

מ'יש עתיד' נמסר בתגובה: "ראש הממשלה לפיד מחלק את זמנו בין הדירה בבלפור לבין ביתו בתל אביב".

‏שר התפוצות נחמן שי 'העבודה' הגיב לפרסום והעביר ביקורת על לפיד: "כל השיירות האלה שחוצות את כבישי ישראל הם לא לעניין. ראש הממשלה צריך להתגורר בירושלים ולקיים את רוב פעילותו מירושלים. אם לא אנחנו נלחם על ירושלים מי ילחם עליה? עפ״י הלו״ז".

בלפור מעון ראש הממשלה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד