י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר סערת ההקלטות בשבת

במעון הנופש: האדמו"ר הקליט את "כגוונא" במטרה לשמר את הנוסח

אלפי חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם, כמו גם בעולם החסידות, הופתעו והתרגשו לקבל הקלטה של האדמו"ר מויז'ניץ בקולו, עם נוסח תפילת השבת. מדובר בהקלטה ראשונה שבה הרבי הקליט את עצמו לחסידים למען יכירו את הנוסח שישמר לדורות הבאים | כל הפרטים ומאחורי הקלעים

במעון הנופש: האדמו"ר הקליט את "כגוונא" במטרה לשמר את הנוסח
האדמו"ר מויז'ניץ צילום: אברומי ברגר

אלפי חסידי ויז'ניץ הופתעו והתרגשו בימים האחרונים לקבל 'קובץ שמע' ראשון מסוגו בסדרה שבו נשמע קולו של האדמו"ר בתפילת ליל שבת.

מדובר בקובץ שמע שם נשמע קולו בקודש של האדמו"ר מויז'ניץ באמירת 'כגוונא' - תפילה הנאמרת בחצרות חסידים ואנשי מעשה בתפילת ליל שבת קודש קודם 'ברכו'. 

הסיפור מאחורי ההקלטה הנדירה של הרבי בקולו, כך נודע ל'בחדרי חרדים', לאחר שלפני כמה חודשים חשקה נפשו של אחד הבחורים בחצר החסידות להקליט את האדמו"ר במהלך תפילות השבת ע"י מקליט שהכין מראש להקליט את כל סדרי השבת כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בהרחבה, המקליט נמצא ממש סמוך לתפילות יום השבת, לאחר שהמכשיר נפל על הרצפה, במהלך השבת עלו על כך שהבחור החביא עוד כמה נגנים בבית המדרש, והגוי אסף את כל החומר.

לאחר שנודע הדבר לאדמו"ר, היסב הדבר צער רב, ולאחר כמה שבועות ביקשו כמה מבני משפחת המלוכה שבעת שהותו למנוחה יקליט בין לבין בנאות דשא את סדרי השבת למען יעמוד למשמרת לימים רבים, והאדמו"ר נענה לבקשתם, והנה לפני שבוע יצא ההקלטה הראשונה בסדרה.

בעבר היה חסיד שהקליט את האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל בתפילות יום השבת, ימים הנוראים, וליל הסדר, ויבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ שהיה הנכד המקושר לסבו בעבותות אהבה אין קץ, מסרב עד היום לשמוע את ההקלטות הללו, כי זה לא היה לרוחו של זקנו הרבי מכיוון שהוקלטו בשבת. 

נוסח בית ויז'ניץ מקובל דור אחר דור עד להיכלו של בעל אור שבעת הימים הבעל שם טוב הקדוש זיע"א אשר בהיכלו שימש כבעל תפילה הרה"ק רבי יעקב קאפיל חסיד זי"ע שהיה ראש שושלת ויז'ניץ - קאסוב. ופיוטי נוסח התפילה הנאמרים עד היום בחצרות ויז'ניץ הם עד הבעש"ט.

כעת, אחד מבני המשפחה הקליט את הרבי במעון הנופש בחלדודנא שבבריטניה שם שוהה הרבי בתקופה זו, והכל במטרה להעביר לכלל החסידים את הנוסח המדויק של ויז'ניץ שישמר לדורות הבאים. בימים הקרובים יגיעו הקלטות נוספות משאר נוסחאות התפילה בשבת ולאחר מכן מהימים הנוראים. 

 

חסידות ויז'ניץ הקלטה תפילת כגוונא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד