כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שחקן חדש בשוק

"לזה הם לא יצפו": האיום של לפיד על ענקיות המזון

ראש הממשלה יאיר לפיד עסק הבוקר בישיבת הממשלה השבועית, במאבק המתמשך ביוקר המחיה | בדבריו האשים את הליכוד בהזנחה ארוכה של המאבק, והזהיר את ענקיות המזון לבל יהינו להפקיע שערים

"לזה הם לא יצפו": האיום של לפיד על ענקיות המזון
יאיר לפיד בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

המאבק ביוקר המחייה הפך לנושא הבוער ביותר בקרב אזרחי המדינה, סל הקניות זינק בעשרות שקלים, ובכל ערב מתבשרים הצרכנים על עוד מוצר שמחירו מזנק בעשרות אחוזים.

ראש הממשלה יאיר לפיד שאחרי הכל גם נמצא בעיצומו של קמפיין בחירות, כדי לשמור על תפקידו הוא מנצל את ישיבת הממשלה השבועית להעביר מסר מאיים לענקיות הצרכניות לבל יעלו מחירים באופן לא הגיוני.

"החל מהשבוע הבא, ה-1 באוגוסט, יירד מחיר הדלק בישראל. גם מחירי הפירות והירקות במגמת ירידה, אנחנו פועלים לצמצם למינימום את עליית מחירי הלחם", אמר לפיד בישיבת הממשלה "הממשלה הזו תוביל מערכה נחושה ביוקר המחיה. מה שקורה עכשיו זו רק ההתחלה. יוקר המחיה הוא מכת מדינה ואנחנו נחושים לטפל בו".

לדברי ראש הממשלה הבוקר (ראשון) "לא יכול להיות שתהיה פה מדינה עשירה עם אזרחים שלא גומרים את החודש". לפיד תקף את הליכוד שמנצל את המצב למטרות פוליטיות, "15 שנה המאבק ביוקר המחיה הוזנח לחלוטין - פשוט לא עשו כלום. את זה אנחנו משנים עכשיו", אמר.
 
בתוך דבריו שיגר ראש הממשלה מסר מאיים לענקיות המזון בשוק, "אני אומר מפה לכל השחקנים בשוק: מי שיעלה מחירים באופן חסר אחריות, עלול לקום בבוקר ולמצוא את עצמו עם תחרות שהוא לא ציפה לה. הממשלה הזו מאמינה בתחרות ובפתיחת שווקים והיא לא תהסס לפעול", תוך שהוא רומז כי ענקית המרכולים 'קארפור' כבר מגיעה לישראל עם הוזלות גדולות. "אנחנו מצפים שחברות גדולות נוספות יגיעו בעקבותיה".

יאיר לפיד יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד