כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סיסמאות, שקרים והסתה

ליברמן מגלגל אחריות ומעביר לנתניהו שיעור בעובדות

שר האוצר ליברמן טוען כי עליות המחירים בכל התחומים שברו שיאים דווקא במשמרתו של נתניהו כראש ממשלה ובהם: החשמל, הדלק, הדיור והמיסים • ליברמן: "ביבי, אתה מוזמן להמשיך לפזר סיסמאות, לשקר ולהסית, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח"

ליברמן מגלגל אחריות ומעביר לנתניהו שיעור בעובדות
נתניהו וליברמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

אחרי שהצהיר אמש (מוצ"ש) כי הוא רואה עצמו מועמד לראשות הממשלה, למרות שבסקרים הוא נע בין 5-6 מנדטים, שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מתייחס לסוגיית יוקר המחיה ומגלגל את האחריות אל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

את הרשומה שלו פותח ליברמן בכותרת "שיעור בעובדות". ומצהיר: "בנימין נתניהו, אל תגיד שלא ידעת ושלא ראית".

לדבריו, "מחירי החשמל בתקופתך שברו שיאים והגיעו ל-63.76 אגורות לקוט״ש 18.5% יותר ממחיר החשמל כיום". 

עוד הוא טוען כי "מחירי הדלק בתקופתך שברו שיאים והגיעו ל 8.25 ש״ח לליטר בנזין 2.1% יותר ממחירי הדלק כיום, וזה עוד לפני הפחתת מס הבלו הנוספת שאני מוביל, שתחול החל מאוגוסט". 

"מחירי הדיור בתקופתך עלו ב-116.4%, אנחנו בשנה אחת שברנו את כל השיאים בקצב הבנייה בישראל והבאנו לכ-70 אלף התחלות בניה וכ-80 אלף היתרי בניה." 

"ואם אתה כבר מתעקש להזכיר ולדבר על עליית מסים", כותב ליברמן לנתניהו, "אז בתקופתך עלה גם המע״מ ל-18% ועלה גם מס רווחי הון ל-25%".

לדבריו, "המשבר העולמי יוצר עליות מחירים בכל העולם, בישראל בשנה האחרונה העליות הן מהמתונות בעולם ולמעשה אנחנו המדינה עם עליית המחירים המתונה בעולם אחרי שוויץ ויפן."

בשלב זה הוא מונה את הישגיו כשר אוצר בשנה האחרונה: "כאן, בזכות הרפורמה בחקלאות, בחודש האחרון מחירי הפירות הטריים ירדו ב18.6% ומחירי הירקות הטריים ירדו ב4.9%". 

"הגירעון שאתה השארת לנו", טוען השר ליברמן, "עמד על 10.5% והאבטלה עמדה על 9.8%. אני לעומתך, בזכות מדיניות שקולה ואחראית העלמתי את הגירעון וצמצמתי את האבטלה לכמעט 0."

"העברנו את הרפומה בייבוא וקידמנו תחרות במשק הישראלי, כל מה שלא הצלחת לעשות במשך 12 שנים". 

"יתרה מזאת, בשנה האחרונה נתנו מענקים ותוספות שכר בסך של כ-11 מיליארד שקלים לכ- 2.4 מיליון אזרחים. בין היתר, לחיילי צה״ל, לגמלאים, לניצולי שואה, לנכים, לעובדים סוציאליים, למקבלי השלמת הכנסה, להורים לילדים בבית ספר יסודי, למקבלי שכר נמוך ולמשפחות צעירות עובדות".

ליברמן מסיים את הרשומה ואומר: "ביבי, אתה מוזמן להמשיך לפזר סיסמאות, לשקר ולהסית, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח".

אביגדור ליברמן יוקר המחיה גירעון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד