כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההורים זועמים

אושר בועדה: ביטוח תאונות לתלמידים יתייקר ב-40%

משרד החינוך מבקש לייקר את ביטוח התאונות האישיות לתלמידיםולהביא תוספת של 20 שקלים יותר משנה שעברה | ההורים זועמים: "הורי ישראל אינם הבנק של משרד החינוך" | שרת החינוך: "חברות הביטוח לא ניגשו למכרז במחיר נמוך מזה"

אושר בועדה: ביטוח תאונות לתלמידים יתייקר ב-40%
ילד בדרך לבית ספר צילום: Chen Leopold/FLASH90

ועדת החינוך של הכנסת אישרה את בקשת משרד החינוך להעלות את תעריף תשלום תאונות אישיות לילדים בשיעור כולל של 40.8 אחוזים, זאת לאחר שלפני כחודש אישרה הוועדה בקשה קודמת להעלות את התעריף מ-49 שקלים ל-57.

ביטוח תאונות אישיות הוא למעשה תשלום החובה היחיד שנגבה מהורי התלמידים, בעוד שאר הסעיפים הם תשלומי רשות, המוערכים בסכום כולל של כ-4.5 מיליארד שקלים. הבקשה מוועדת החינוך לאשר את ההתייקרות מגיעה לאחר ביקורת שמתחו חברי הוועדה על בתי הספר בנושא הגבייה הבלתי-חוקית של כספים בכל הנוגע למסיבות הסיום הפרטיות, שנעשית לעיתים באופן מזלזל ומשפיל.

הדרישה לייקר את סעיף התאונות מעוררת תרעומת רבה בקרב ההורים, לנוכח יוקר המחיה ולאחר שתי שנות הקורונה, שגבו מחיר כלכלי כבד. מחאה נוספת על ההתייקרות נובעת מההתנגדות העקרונית של כמה מההורים לגביית כל תשלום שהוא במסגרת חוק חינוך חובה חינם.

במכתב לוועדת החינוך נימקה  שרת החינוך יפעת שאשא ביטון את בקשתה בכך שלא היו חברות ביטוח שניגשו למכרז של החברה למשק וכלכלה בשלטון המקומי לאחר ההעלאה הראשונה, ולכן, לטענתה, ישנו צורך בהעלאה נוספת. עוד ציינה, כי ללא העלאת המחירים, תלמידים ומשפחותיהם עלולים להישאר ללא ביטוח בשנת הלימודים הבאה.

מנכ"לית המשרד, דלית שטאובר, אמרה בוועדה כי אם העלאת התעריף לא תאושר, שנת הלימודים לא תפתח ב-1 בספטמבר משום שהתלמידים לא יהיו מבוטחים. מנגד, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, טען לביטול התשלומים מצד ההורים. "אם אנחנו רוצים מדינה שוויונית שמאפשרת לכל ילד להצליח, הגיע הזמן שהמס הבלתי סביר הזה יבוטל", אמר.

מהנהגת ההורים הארצית נמסר: "אנו מתנגדים לכל עלייה בתשלומי ההורים. אם משרד החינוך מאמין כי יש הצדקה לעלייה במחיר, הוא צריך לממן אותה בעצמו, בוודאי לאחר שנות הקורונה הקשות". עוד הוסיפו נציגי ההורים: "אנחנו מודעים לכך שבחלק מהרשויות החלשות כלכלית, רבים מההורים מתקשים לשלם גם את הסכום הנוכחי. לא ייתכן שהתלמידים ברשויות אלו יישארו ללא מענה".

תאונות ילדים ביטוחי בריאות כיסוי ביטוחי משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד