י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נערכים לפיצול?

'דגל' תערוך דיון מיוחד על עתיד המפלגה

שאלת הריצה המשותפת של אגודת ישראל עם דגל התורה, עולה שוב, כמידי טרום-בחירות, על הפרק | הפעם, בדגל מקווים לקבל החלטה מוקדמת ככל הניתן, במטרה למקסם את הכוח במקרה של ריצה בנפרד | כל הפרטים

'דגל' תערוך דיון מיוחד על עתיד המפלגה
ח"כי 'דגל התורה' צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

100 יום לבחירות ו-53 יום להגשת הרשימות בהם ייאלצו להכריע באופן סופי ב'דגל התורה' האם להתמודד בנפרד מסיעת האחות 'אגודת ישראל', ובמפלגה הליטאית טרם החליטו כיצד לנהוג לקראת הבחירות המתקרבות.

במפלגה משוכנעים כי בניגוד לפעמים קודמות שהאיום נשלף בעיקר לצרכי מיקוח ונעשה בו שימוש למטרות פוליטיות, הפעם מדובר בדיון משמעותי שבעיקרו מחלוקת אידאולוגית בין 'דגל' ל'אגודה'.

ביום שלישי השבוע יתכנסו כל חברי דגל התורה בכנסת וברשויות המקומיות לדיון מקדים לבחירות, ובאופן חריג ידונו מבעוד מועד לקראת הבחירות שיתקיימו 97 יום לאחר הכינוס בבני ברק.

במרכז הדיון יערך פאנל בהשתתפות חברי הכנסת תחת הכותרת "דגל התורה - לאן?".

יש מי שמפרש את הפאנל כהכנה לדיון מהותי על פיצול היסטורי מהסיעה החסידית לא רק בכנסת אלא גם בשורה של רשויות מקומיות.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' נושא הפיצול עדיין על הפרק חרף הסקר שפורסם כאן ב'בחדרי', המעיד כי במקרה של פיצול - מפלגת אגודת ישראל לא צולחת את מכשול אחוז החסימה, וב׳דגל׳ ציינו כי הנושא נמצא על שולחנו של ראש היישבה הגרי"ג אדלשטיין שבוחן את הנושא.

עוד דווח ב׳בחדרי חרדים׳ כי נתק שורר בין מנהיגי המפלגות, משה גפני מדגל התורה ויצחק גולדקנופף מאגודת ישראל, טרם שוחחו זה עם זה כדי לנהל מגעים על פיצול או שמא למצוא את הדרך המשותפת להתמודד במאוחד ולדון בשאלות שעלו על פתיחת הסכם הריצה המשותפת.

דגל התורה אגודת ישראל בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד