כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בשר תותחים

חיילים רוסים קיבלו הכשרה של חמישה ימים ונשלחו לחזית

חייל רוסי סיפר כי קיבל הכשרה של חמישה ימים בלבד לפני שנשלח לחזית. לדבריו, כמה מחבריו אפילו לא ידעו איך להשתמש בנשק. לפי החוק הרוסי לא ניתן לשלוח חיילים ללחימה אלא אם כן יש להם לפחות ארבעה חודשי הכשרה

חיילים רוסים קיבלו הכשרה של חמישה ימים ונשלחו לחזית
חיילים רוסים מפנים גופות צילום: צילום מסך

חיילים רוסים נשלחים לאוקראינה מבלי לדעת "כיצד להפעיל מכונות ירייה" ועם פחות משבוע אימונים, כך טען לוחם אחד. החייל, הידוע רק בשם איוואן כדי להגן על זהותו, סיפר כי הוא קיבל אימון של חמישה ימים בלבד לפני שנשלח לשדה הקרב, כך מדווח ה'מוסקבה טיימס'.

לפי אתר משרד ההגנה הרוסי, כל מי שהתנדב לצבא הרוסי חייב להשלים ארבעה שבועות של אימוני נשק משולבים, בזמן כולל של 240 שעות. לפי החוק הרוסי, גם לא ניתן לשלוח חיילים ללחימה אלא אם כן יש להם לפחות ארבעה חודשי הכשרה.

אבל נראה שזה לא המקרה שכן איוואן גילה שלחיילים לא היו הכישורים הבסיסיים שהם צריכים כדי להילחם כשנשלחו לאוקראינה. החייל בן 31, שחתם על חוזה לשלושה חודשים עם משרד ההגנה באפריל, אמר שהאימון "לא מספיק".

הוא אמר ל'מוסקבה טיימס': "כשהחל המבצע הצבאי המיוחד למרות שלמעשה זו מלחמה, לקחתי את זה כטרגדיה אישית, אמרתי לעצמי שאני רוצה ללכת לשם ואף אחד לא יעצור אותי, אני פטריוט". עם חתימת החוזה הוא הועבר לבסיס צבאי בבלגרוד, ותוך שבועיים הוא היה בחזית. "אחרי כל הבדיקות הרפואיות שאלו אותי אם אני מוכן לצאת לבסיס הצבאי מחרתיים", המשיך.

"הם אימנו אותנו במשך חמישה ימים, חיכינו עוד חמישה ימים לאימון נוסף ואז הלכנו לעמדות שלנו". איוואן אמר כי הכוחות ביצעו אימונים לא פורמליים בזמן שהם ממתינים להישלח לחזית, הם תרגלו הסתערות על בניינים והגנה מקיפה מ-10 בבוקר עד 7 בערב.

הוא הוסיף: "כמובן שזה לא הספיק. בפלוגה שלנו היה חייל שלא ידע איך עובד מקלע. אז לימדתי את הבחור הזה איך לפרק ולהרכיב מקלע. "לא הייתי רוצה להיות לידו בקרב. איך אתה יכול להילחם ככה?"

מלחמת אוקראינה רוסיה בשר תותחים הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד