י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מערך פעולה הגנתי

מלך ירדן: "מעוניינות ביחסים טובים עם איראן"

מלך ירדן אומר בריאיון לעיתון הירדני א-ראי כי חיזוק הכלכלה אינו תחליף לפתרון מדיני בזירה הפלסטינית. לדבריו, הפרויקטים האזוריים צריכים לכלול את הפלסטינים: "אנחנו הירדנים חייבים לדאוג שהם יקבלו מקום וחלק בכל הפרויקטים האלה" | לגבי איראן אמר המלך: "ירדן וכל מדינות ערב מעוניינות ביחסים טובים עם איראן שמבוססים על כבוד הדדי ושכנות טובה"

מלך ירדן: "מעוניינות ביחסים טובים עם איראן"
המלך עם בנו ויורש העצר הסעודי צילום: טוויטר של מלך ירדן

מלך ירדן, עבדאללה השני, אומר בריאיון נרחב לעיתון הירדני א-ראי כי חיזוק הכלכלה אינו תחליף לפתרון מדיני בזירה הפלסטינית. לדבריו, הפרויקטים האזוריים צריכים לכלול את הפלסטינים: "אנחנו הירדנים הכי קרובים אליהם וחייבים לדאוג שהם יקבלו מקום וחלק בכל הפרויקטים האלה. לא נסכים להדירם בשום צורה. הם מתמודדים עם אתגרים כלכליים קשים". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

המלך ציין כי מאמצי של ירדן בימים ובשבועות הקרובים מוקדשים למגעים אקטיביים עם כל הגורמים הרלוונטיים ולהכשרת הקרקע לחידוש תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים. בנוגע לסוגיית ברית אזורית או מה שמכונה "נאט"ו הערבי" הבהיר מלך ירדן כי ארצו מעוניינת בחיזוק הפעילות המשותפת של מדינות ערב למען הסוגיות שלהן ולמען האינטרסים שלהן: "ירדן תהיה בברית רק עם האומה הערבית, האינטרסים שלה והסוגיות שלה".

לדבריו, "אנחנו זקוקים למערך פעולה הגנתי ממוסד ערבי. זה מצריך התייעצויות, תיאומים ופעילות ממושכת עם האחים הערבים באופן שנקודות המוצא והיעדים יהיו ברורים". עם זאת לדברי מלך ירדן כל הסוגיה של ברית אזורית לא נידונה בשלב זה.

בנוגע לשאלה האם אותה ברית אזורית קשורה באיראן על חשבון הסוגייה הפלסטינית, ענה המלך כי האזור לא זקוק לעוד משברים וסכסוכים, אלא לשיתוף פעולה ולתיאום: "ירדן תמיד קוראת ליצור גשרי שם שיתוף פעולה במקום לבנות חומות ומחסומים. אנחנו מעוניינים בביטחון האזור והביטחון של האחים הערבים הוא חלק מהביטחון שלנו".

לגבי איראן אמר המלך: "אנחנו לא מעוניינים במתיחות באזור. ירדן וכל מדינות ערב מעוניינות ביחסים טובים עם איראן שמבוססים על כבוד הדדי ושכנות טובה, בנוסף לאי התערבות בעניינים הפנימיים של המדינות. אנו סבורים שהדיאלוג הוא הפתרון הדרך כדי ליישב את המחלוקות".

באותה נשימה ציין המלך כי ההתערבויות של איראן פוגעות במדינות ערב. לדבריו, בירדן מתמודדים עם התקפות מאורגנות בגבולותיה מצד מיליציות שקשורות לאיראן: "אנו מקווים לראות שינוי בהתנהגותה של איראן. זה חייב להיות מיושם בשטח כיוון שזה משרת את כולם באזור, כולל את איראן ואת העם האיראני".

המלך הוסיף כי כפי שאמר בעבר לא יהיה שלום באזור מבלי פתרון שיפסיק את העוול שנעשה לעם הפלסטיני ושיענה על זכותו לחירות ולמדינה עצמאית בעלת ריבונות בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים.

ירדן מלך ירדן איראן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד