כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
עבאס מתלבט

ביידן לוחץ על הפלסטינים לשתף פעולה בהסכמי אברהם

ארה"ב לוחצת על הפלסטינים להצטרף להסכמי אברהם, ומדגישה כיצד שיתוף הפעולה בין ישראל לבין בעלת ברית חדשה כמו מרוקו הוביל לשיפור הגישה לפלסטינים במעבר אלנבי. הפלסטינים לא אופטימיים לגבי פתיחת המעבר

ביידן לוחץ על הפלסטינים לשתף פעולה בהסכמי אברהם
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ביקש מנשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, את שיתוף הפעולה שלו למנף את הסכמי הנורמליזציה של הסכמי אברהם בין ישראל לכמה מדינות ערביות כדי לקדם צעדים שיועילו לפלסטינים, כך אמר בכיר בממשל ל'טיימס אוף ישראל', אך אבו מאזן מתלבט.

הרשות הפלסטינית נרתעה עד כה מבקשות להצטרף ליוזמות רב-צדדיות המחברת את ישראל עם בעלות בריתה הערביות החדשות, בטענה שהסכם אברהם הוא ניסיון לעקוף את הנושא הפלסטיני.

אבו מאזן לא התחייב לשנות את דעתו במהלך פגישתו עם ביידן בבית לחם מוקדם יותר החודש, שם הוגשה הבקשה, ומשרדו עדיין לא חזר לבית הלבן אם הוא מוכן לעלות על גל השלום. "הבהרנו מאוד שהנורמליזציה והיישום של הסכם אברהם מתרחשים. זו מגמה, והפלסטינים צריכים לנסות לא לעמוד נגד זה", אמר בכיר אמריקאי נוסף "גילינו שמדינות ערביות תומכות מאוד בהבאת הפלסטינים להסכמי אברהם ומצאנו יותר ויותר שגם הישראלים הם כאלה".

אך אחד הפירות הראשונים של המאמץ האמריקאי הוכרז במהלך נסיעתו של ביידן, ארה"ב אמרה שישראל תתקדם למען הפלסטינים, ותפתח את מעבר גשר אלנבי 24/7, עד ה-30 בספטמבר המעבר ייפתח 24/7. אך גורם פלסטיני הבקיא בעניין אמר שרמאללה מתרשמת שתאריך היעד של ה-30 בספטמבר אינו ריאלי וכי קיימת ספקנות רחבה, לאור העובדה שכמה מהמחוות הוכרזו על ידי ישראל בעבר ולא בוצעו.

משרד התחבורה פרסם לאחר הפרסום על היוזמה, כי היוזמה היא תוצאה של שיתוף פעולה עם מרוקו, שר התחבורה של מרוקו, מוחמד עבדג'ליל, העלה את הרעיון כשנפגש עם מקבילתו הישראלית מירב מיכאלי בשולי פורום התחבורה הבינלאומי בגרמניה בחודש מאי.

מיכאלי הסכימה לקדם את הנושא ומאוחר יותר התקיימה שיחת טלפון בין עוזרת מזכירת המדינה האמריקנית לענייני המזרח הקרוב, ברברה ליף, ושר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, על מנת להניע את הנושא.

ג'ו ביידן הסכמי אברהם אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד