כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צפוי לעונש מאסר

יועצו של הנשיא לשעבר טראמפ הורשע בביזוי הקונגרס

יועצו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, סטיב באנון, הוזמן להעיד בפני ועדת החקירה לאירועי הפריצה לקונגרס אחרי בחירות 2020, אך סירב להתייצב. הוא צפוי לעונש מאסר על ביזוי הקונגרס  

יועצו של הנשיא לשעבר טראמפ הורשע בביזוי הקונגרס
הפריצה לקפיטול צילום: באדיבות המצלם

יועצו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, סטיב באנון, הורשע על ידי חבר מושבעים בבית משפט פדראלי, בשני אישומים של ביזוי הקונגרס, לאחר שזומן להעיד בפני ועדת החקירה של הקונגרס, לבחינת אירועי הפריצה לבניין הקונגרס בשלהי כהונתו של הנשיא טראמפ - אך סירב להגיע.

באנון סירב להתייצב בפני הקונגרס ולהשיב לשאלות, ובארה"ב החוק קובע כי כל אדם שזומן להעיד מחויב לעשות זאת, ואם יורשע בעבירה על חוק זה, דינו לעונש מאסר. רף המינימום לענישה על עבירה מסוג זה הוא חודש מאסר אחד, והרף המקסימלי הוא שנת מאסר. מאחר ובאנון הורשע בשני סעיפים של ביזוי הקונגרס, הוא צפוי לעונש של בין חודשיים לשנתיים מאסר.

להגנתו טען באנון כי הוא "היה בטוח שהתאריכים שנקבעו בזימון של הקונגרס נתונים למו"מ ולשינויים", ובכוונתו היה לעשות זאת במועד מאוחר יותר. לדבריו, הוא מוכן להתייצב בפני הועדה בכל רגע שהיא תקרא לו שוב. הוא טען כי המשפט שנערך לו היה משפט ראווה, והצהיר כי בכוונתו לערער על ההרשעה.

סטיב באנון הוא איש תקשורת בעל השפעה על הציבור הימני בארה"ב, אשר היה מקורב לטראמפ לפני הבחירות שבהן עלה טראמפ לנשיאות. הוא היה מנהל הקמפיין של טראמפ ולאחר מכן גם התמנה לאסטרטג הראשי של טראמפ ואף לחבר במועצה לביטחון לאומי.

שבעה חודשים אחרי שטראמפ החל לכהן כנשיא, התגלע סכסוך קשה בין השניים ובאנון עזב את הבית הלבן, אבל בהמשך הם התפייסו ובאנון עזר לטראמפ לנהל את מסע הדה לגיטימציה שהוא עשה לתוצאות הבחירות ולניצחונו של ג'ו ביידן.

בין היתר מדגישים מבקריו את העובדה שיום לפני המהומה בבניין הקונגרס, הזהיר באנון כי בהפגנה שתהיה למחרת, צפויה להיות מהומה חסרת תקדים, מה שמעלה את החשד שהוא ידע מראש על כך שההפגנה תחרוג מגבולות חופש המחאה, ואולי גם יזם בעצמו את המעבר מהפגנה להתקפה מתוזמנת על המבנה המפורסם של הקונגרס האמריקאי.

מהומות הקפיטול דונלד טראמפ סטיב באנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד