י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנה כפולה של אומללות

נדבק באבעבועות הקוף יחד עם נגיף הקורונה

תושב קליפורניה חלה בקורונה ובאבעבועות הקוף בו זמנית, מנה כפולה של אומללות שהותירה אותו מאושפז במשך שבועות. הוא סבל ממגוון תסמינים: חום, נשימה מאומצת, צמרמורות, כאבי גוף ונגעים בעור

נדבק באבעבועות הקוף יחד עם נגיף הקורונה
בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מיטצ'ו תומפסון מסבסטופול, קליפורניה, ארה"ב, נדבק בו זמנית גם בנגיף הקורונה וגם באבאבועות הקוף. הוא שוחח עם רשת NBC וסיפר כי נבדק ונמצא תחילה חיובי לנגיף הקורונה בסוף חודש יוני. לדבריו הוא הרגיש "מושמד על ידי הנגיף" אבל אז החל להבחין בנגעים אדומים קטנים לאורך הגב, רגליו, זרועותיו וצווארו.

"הרופא היה מאוד בטוח שיש לי אבעבועות הקוף ושיש לי את שניהם", אמר תומפסון. "אני שאלתי אותו האם אפשר להידבק בשניהם באותו זמן? והוא אמר שאפשר". תומפסון אמר לרשת NBC שהווירוסים השאירו אותו בתחושה כאילו יש לו מקרה חמור של שפעת. היה לו גם חום, נשימה מאומצת, צמרמורות, כאבי גוף ונגעים בעור. "הייתי ממש חולה" אמר תומפסון. "והגרוע מכל היה שבו בקושי הצלחתי לקום מהמיטה, ובקושי יכולתי לשתות מים".

מומחה למחלות זיהומיות מאוניברסיטת סטנפורד אישר שזה אפשרי שמישהו יידבק בשני הנגיפים בו זמנית. "זה בהחלט לא בלתי אפשרי שזה יקרה" אמר ד"ר דין ווינסלו. "זה פשוט מזל רע להפליא. הם וירוסים שונים מאוד".

יותר מ-2,400 מקרים של אבעבועות הקוף דווחו ברחבי ארה"ב כחלק מהתפרצות בינלאומית שהחלה לפני חודשיים. הנגיף מתפשט בעיקר באמצעות מגע עור לעור, אך הוא יכול להיות מועבר גם דרך מצעים המשמשים אדם נגוע.

כ-778 בני אדם נדבקו בעיר ניו יורק נכון ליום חמישי, אמרו גורמים בעירייה. "המקרים בניו יורק הולכים וגדלים, וסביר להניח שיש הרבה יותר מקרים שלא אובחנו", נכתב באתר של עיריית ניו יורק "כל אחד יכול להידבק ולהפיץ את אבעבועות הקוף".

 

קורונה אבעבועות הקוף קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד