י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההכרעה – על שולחנו של נשיא המועצת

תיעוד: גדולי הרבנים דנו בסאגת הסמינר הספרדי - "מי שלא עונה להגדרה אין לה ממה להיפגע"

גדולי הרבנים שמזוהים עם ספרדים 'ישיבתיים' התכנסו ודנו בסאגת הסמינר החדש. אחד הרבנים טען: 'לא פותרים אפליה עם אפליה'; לעומתו נטען כי הבנות שתקועות ללא מוסד הן דווקא אלה שחפצות בסמינרים המובחרים | המשפחות ממתינות להכרעת הגר"ש כהן בשעות הקרובות

תיעוד: גדולי הרבנים דנו בסאגת הסמינר הספרדי - "מי שלא עונה להגדרה אין לה ממה להיפגע"
הרבנים בדיון בגבעת שאול צילום: קובי הר צבי

גדולי ראש הישיבות והרבנים הספרדים המזוהים עם ציבור האברכים הישיבתיים של הציבור הספרדי בירושלים התכנסו לדון על גורל הסמינר הספרדי החדש בהכוונת הגר"ד אברהם, שהוקם במטרה מוצהרת כדי לקבל אליו רק את הבנות הספרדיות המצטיינות מבתים ישיבתיים.

מאז הכינוס שהתקיים בליל שישי בשכונת גבעת שאול בירושלים, ממתינים משפחות האברכים שנרשמו לסמינר בדריכות להכרעתו של נשיא מועצת חכמי התורה וראש הישיבה הגר"ש כהן, שאמורה להתקבל בשעות הקרובות.

בדיון הגורלי השתתפו הגאון רבי שלמה זעפרני אב"ד 'כתר תורה', הגאון רבי אלחנן פרץ גאב"ד 'חוקת המשפט', הגאון רבי דוד אברהם ר"י 'בנין אב', הגאון רבי מאיר אלבז ר"י 'שבות יהודה', הגאון רבי ינון יונה, הגאון רבי שמואל טולידאנו ר"י 'ברית יעקב', הגאון רבי אבינועם פרץ, ועוד.

אחד הרבנים טען בדיון כי למרות הטענות נגד הסמינר על סינון קפדני של בנות מבתים ישיבתיים בלבד, "חובתנו לדאוג לפתרון של 'לכתחילה' דווקא למשפחות הישיבתיות שלמעשה הם הסובלים המרכזיים מהאפליה של הסמינרים האשכנזים".

לעומתו טען אחד מראשי הישיבות כי לא פותרים בעיה של אפליה עם אפליה אחרת, וכי צריך להביא פתרון לבעיה הכוללת ולשיבוץ כל הבנות הספרדיות שתקועות ללא סמינרים.

אחד הרבנים השיב לדבריו וטען כי "כלל הבנות הספרדיות אינן בגדר תקועות ללא סמינר, וזאת לאור דברי הרשויות כי ישבצו אותם בקרוב בסמינרים הספרדיים הקיימים. לעומתן, הבנות הספרדיות המצטיינות שמתעקשות להתקבל לסמינרים האשכנזים המובחרים - הן הבעיה, כי שם לא מסכימים לקבל אותן. והסמינר החדש שנשמעות נגדו טענות כי הוא מסנן וכביכול מבצע אפליה, עונה בדיוק לצורך של אותן הבנות.

הגאון הרב אלחנן פרץ אמר בדיון כי "העובדה שמאחורי הסמינר עומד הגאון רבי דוד אברהם מהווה אמירה ברורה כי הסמינר מיועד למשפחות איכותיות בסגנון הישיבתי, וממילא מי שלא עונה להגדרה זו – אין לה מה להיפגע".

בסיומו של דיון ארוך התקבלה ההכרעה פה אחד על דעת כל הרבנים החשובים שהשתתפו, כי הקמת הסמינר הייעודי לבנות ספרדיות מצטיינות משבתים ישיבתיים דווקא, הינה חובת השעה וכי אין מקום לטענה כי הסמינר פועל כביכול נגד הציבור הספרדי. שלושה מהרבנים וראשי הישיבות שהשתתפו בדיון אף הפתיעו את הנוכחים כאשר בסיומו של הדיון סיפרו לנוכחים כי רשמו את בנותיהן לסמינר החדש.

כאמור, לאחר ההסכמות שעלו בדיון, ודעת הרבנים שנשמעה ממתינים עשרות המשפחות להכרעתו של ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, על עתיד הסמינר.

סמינרים אפליית ספרדיות גבעת שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד