י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בועת הייטק מתפוצצת

500 עובדים פוטרו ביממה: חברת האקזיט של נפתלי בנט נסגרת

יום שחור להייטק הישראלי: חברת "אושריון" שרכשה את חברת סלוטו לפני כעשור סוגרת את מרכזה בישראל ומפטרת 120 עובדים | גם חברת AID GENOMICS, חברה בינלאומית בתחום הדיאגנוסטיקה מסינגפור, סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל ומפטרת 400 עובדים

500 עובדים פוטרו ביממה: חברת האקזיט של נפתלי בנט נסגרת
נפתלי בנט צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

שתי חברות הייטק הודיעו היום (ראשון) על פיטורים של יותר מ-500 עובדים. הראשונה הייתה "אשוריון", ענקית ה-Tech-Care העולמית שרכשה את חברת "סולוטו" לפני כמעט עשור, שהודיעה כי במסגרת תהליכי התייעלות פנימיים החליטה לסגור את מרכז הפיתוח של החברה בישראל.

בין מנהלי החברה בעבר נמנה ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, אשר בעת האקזיט של החברה ב-2013 כיהן כשר הכלכלה ואף רשם אקזיט נאה ממכירת אחזקותיו בה, אשר היו באותה עת בנאמנות עיוורת.

מהחברה נמסר שהיא קיבלה את ההחלטה הקשה כתוצאה מתהליכי צמצום שנעשים בכל החברה, לאחר שהחליטה להתמקד ביעדי הצמיחה העכשוויים שלה בשוק הסלולר, בתיקון מכשירים ביתיים ובאופרציית החנויות. החלטה זו אינה מאפשרת את המשך העסקתם של הטאלנטים המוכשרים של סולוטו ואת המשך פיתוח היכולות הטכנולוגיות החדשניות שיש למרכז בתל אביב.

במסגרת ההחלטה, 120 עובדי סולוטו יקבלו בחודשים הקרובים מענקי פרישה מורחבים מעל הסטנדרט הנהוג בתעשייה, כדי לספק להם רשת ביטחון ותמיכה. כ-40 עובדים ימשיכו לעבוד בחברה עד סוף השנה. 

גם חברת Aid Genomics, חברה בינלאומית מובילה בתחום הדיאגנוסטיקה מסינגפור ובעלת מרכז פיתוח ופעילות ענפה בישראל, הודיעה היום על הוצאת פעילות המחקר והפיתוח שלה והפסקת ההשקעות העתידיות שתוכננו מישראל.

החברה שלה פעילות רפואית ענפה בישראל, הודיעה על צמצום מהותי של הפעילות בארץ, העברת מרכז המחקר והפיתוח שלה מישראל לחו״ל ועצירת השקעות חדשות שתוכננו בארץ. במקביל החברה החלה בהליכי צמצום כ״א למינימום הנדרש לעמידה בהתחייבויותיה החוזיות בישראל. במסגרת הליכי הצמצום בהם החלה החברה, יפוטרו לא פחות מ-400 עובדי החברה בישראל.

הייטק משבר כלכלי פיטורי עובדים גל פיטורים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד