י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאסר וקנס

פרשת הצוללות: השר לשעבר חתם על הסדר טיעון

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם השר לשעבר מודי זנדברג שנאשם בפרשת הצוללות. לפי ההסכם הוא ירצה תקופת מאסר קצרה וישלם קנס מזערי | כל הפרטים

פרשת הצוללות: השר לשעבר חתם על הסדר טיעון
מודי זנדברג צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב הודעה על הגעה להסדר טיעון עם אליעזר (מודי) זנדברג, יו"ר קרן היסוד לשעבר הנאשם בתיק כלי השיט. כן הוגש כתב אישום מתוקן במסגרת ההסדר.

על פי ההסדר, זנדברג יודה בעבירה של הפרת אמונים במסגרת יחסיו עם מיקי גנור, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור על זנדברג עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

על פי כתב האישום המתוקן, זנדברג שימש בין השנים 2018-2010 כיו"ר קרן היסוד וקיים יחסי עבודה עם גורמי ממשל רבים. בעקבות רצונו של סוכן תאגיד תיסנקרופ מיקי גנור, אותו הכיר זנדברג, בקבלת מידע הנוגע למגעים בין ישראל לגרמניה לצורך רכישת ספינות מגן מתיסנקרופ ולקידום המגעים, קבע זנדברג שלוש פגישות בין גנור לבין מנהל לשכת ראש הממשלה דאז אייל חיימובסקי, והשתתף בפגישות.

בנוסף, שוחח זנדברג עם עובדי ציבור עמם היו לו קשרים במסגרת תפקידו בקרן היסוד לצורך קבלת מידע שנועד לסייע לגנור לקדם את עסקאות כלי השיט מתאגיד תיסנקרופ, ולהעבירו לגנור. כן עניין את גנור במיזמים עסקיים שונים.

כל זאת, בזמן שגנור, בין השנים 2016-2012, משלם לזנדברג בשבע הזדמנויות סך כולל של 103,000 שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, בעשותו כאמור, זנדברג פעל תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים בין הקשר העסקי המתמשך בינו לבין גנור וקבלת הכספים מגנור, ומודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים בהם אחז גנור באשר לקידום עסקאות כלי השייט מתאגיד תיסנקרופ - לבין תפקידו כיו"ר קרן היסוד, אותו היה עליו לנצל לקידום עניינה של קרן היסוד בלבד. בכך, על פי כתב האישום, פגע זנדברג פגיעה מהותית בטוהר המידות, באמון הציבור ובתקינות פעולות המנהל.

התיק נחקר על ידי יאל"כ שבלהב 433 במשטרת ישראל ופקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים.

התיק מטופל על ידי עורכי הדין אלעד פנחס, טל תבור, דנה נקר-מונצ'יק וגבי פריאל מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

 

פרשת הצוללות תיק הצוללות מודי זנדברג הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד