כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"מיליונים להרס הדת"

שוחד בחירות? 60 מיליון ש"ח יועברו לארגוני הרפורמים

משרד התפוצות ישקיע 60 מיליון שקל בארגונים רפורמים וקונסרבטיביים. הכסף אמנם חלק מההסכמים הקואליציוניים אך לא ניתן להתעלם מהעובדה כי הכסף הועבר בתקופת בחירות | במפלגות החרדיות תקפו: "בזמן שמאות אלפים מתקשים לגמור את החודש, לפיד-ליברמן מחלקים כסף להרס הדת"

שוחד בחירות? 60 מיליון ש"ח יועברו לארגוני הרפורמים
מחאה נגד הרפורמים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד התפוצות ישקיע 60 מיליון שקלים בארגונים רפורמים וקונסרבטיביים, תחת "מנהלת ההתחדשות היהודית", שהוקמה כחלק מההסכם הקואליציוני עם מפלגת 'העבודה', כך דיווחה הערב העיתונאית יערה שפירא ב'כאן 11'. קיום הסכמים קואליציוניים הינו דבר מבורך אך כאשר מעבירים תקציב מיוחד בתקופת בחירות לא נותר אלא לשאול האם ייתכן ומדובר בשוחד בחירות ובקריצה לבוחרים פוטנציאליים על חשבון משלם המיסים.

כבר בעת השבעת הממשלה, נכתב ה'הישג' לרפורמים בהסכם הקואליציוני, לפיו בתוך משרד התפוצות יוקם "אגף ליהדות מתחדשת", שהמשמעות שלו, צוות רשמי במשרד שיהיה אחראי על הקהילות הלא-אורתודוקסיות. השר נחמן שי שם לו למטרה לקדם במסגרת תפקידו מלבד הזרם האורתודוקסי גם זרמים נוספים ביהדות. 

ח"כ אורי מקלב הגיב לדיווח של יערה שפירא על העברת מיליוני השקלים לרפורמים ואמר: "אזרחי ישראל מתקשים להתקיים כלכלית בגלל ההסכמים ההזויים שנחתמו עם עבאס והרפורמים התנועה העשירה שטובעת בכספים דורשת לקבל עוד תקציבים כאשר זה נלקח מהאזרחים שנאלצים לשלם יותר על הלחם והחלב שלהם".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב גם הוא לפרסום ותקף: "ממשלת לפיד-ליברמן, מחלקת אתנן של עשרות מיליוני שקלים לרפורמים שאינם מכירים בקדושת הכותל וגורמים לחורבן היהדות, אבל כשיש מאות אלפי משפחות בישראל, במשמרת שלהם, שבקושי גומרים את החודש. פתאום, אין כסף. ממשלת זדון!".

חברת הכנסת מיכל וולידגר מ'הציונות הדתית' הגיבה:‏ "מה לדעתכם היה קורה אם בתקופת בחירות מפלגות דתיות היו מקימות את ״מנהלת הזהות היהודית״ ומזרימות לתוכה 60 מליון שקל ואיך אתם חושבים שהיו מבצעים את ההוצאה להורג?".

בחירות לכנסת ה-25 רפורמים בישראל משרד התפוצות נחמן שי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד