כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בניגוד להסכם

רוסיה מודה שפגעה במטרות צבאיות באודסה

רוסיה הודתה כי ההתקפות על נמל אודסה כוונו לכלי שיט צבאי, ונגד מחסן טילים נגד ספינות. וזאת לאחר שהכחישה כי פגעה בנמל, לאחר שהושג הסכם על מעבר תבואה. נשיא גרמניה אמר כי רוסיה מנהלת מלחמה נגד אחדות אירופה

רוסיה מודה שפגעה במטרות צבאיות באודסה
ההרס הנורא במזרח אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוסיה אישרה כי שיגרה טילים לעבר נמל אודסה, אך התעקשה שהמטרות היו רק נגד מתקנים צבאיים ולא נועדו להפריע את מעבר התבואה בנמל. "טילי קליבר הרסו את התשתית הצבאית של נמל אודסה" כולל "סירה צבאית אוקראינית", כך אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, ביום ראשון, וזאת לאחר שביום ראשון הרוסים הכחישו כי ירו על הנמל.

משרד ההגנה הרוסי מסר שהמתקפה הרסה גם מחסן שבו הוחזקו טילים נגד ספינות. כך על פי ההצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, הטילים גם פגעו במתקן לתיקון ספינות. התקיפה בשבת הגיעו יום אחד בלבד לאחר שאוקראינה ורוסיה הסכימו לאפשר ייצוא של תבואה בתיווך האו"ם.

ההסכם בין הצדדים בסיוע הטורקים שנחתם ביום שישי האחרון, הופר על ידי רוסיה שכאמור תקפה את אוקראינה, ובשבת רוסיה הכחישה שתקפה את נמל אודסה, אך לאחר מכן הודתה כי אכן תקפה. הנמל חיוני עבור כל ייצוא תבואה מאוקראינה.

בתוך כך גרמניה תקפה את רוסיה. "המלחמה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוקראינה היא גם מלחמה נגד אחדות אירופה", אמר נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר ביום ראשון. "אסור לנו לתת לעצמנו להיות מפולגים, אסור לנו לתת ליצירה הגדולה של אירופה המאוחדת שהתחלנו להיהרס באופן כה מבטיח", אמר בנאום.

"המלחמה הזו היא לא רק על שטחה של אוקראינה, היא על הבסיס המשותף של הערכים שלנו ושל סדר השלום שלנו", אמר. שטיינמאייר קרא לאנשים להיות מוכנים להגן על הערכים הללו, "האם אנחנו מוכנים לזה? כולנו עומדים בפני השאלה הזו, היום ובימים, שבועות וחודשים שיבואו", אמר

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין נמל אודסה מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד